Gå til innhold

Mistet nøkler og ingen reserve (99 mod) - pris/programmering?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Krise ! Har mistet nøkler og fjernkontroll. Reservenøkkel har jeg ikke. Har noen peiling på hva det vil koste og kjøpe nøkkel og fjernkontroll (samt programmering av fjernkontroll antar jeg ) på min 99 mod. Eller er det mulig å kjøpe kun nøkkel og kutte ut fjernkontroll ?

Kan en fjernkontroll fra en 2003 mod Voyager programmeres til min Stratus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Programmere fjernkontroll kan man gjøre selv ved å følge en prosedyre, men da må du ha en fjernkontroll som allerede er kodet til bilen.

Nøkkel koster 500 kr hos forhandler sist jeg kjøpte.

 

Vet ikke om dette er til noe hjelp: http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/stratus/237892-startsperre.html

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kan jeg programmere egen fjernkontroll ? men du skriver at den må være kodet til bilen, ja men da regner jeg med at du mener kodet i den forstand at det er en fjernkontroll av en type som vanligvis brukes på f.eks. en Chrysler.

Etter artikkelen å dømme så kuttes strømmen til bensinpumpen hvis startsperren fungerer. Kobler man forbi her er det vel mulig den går som den skal. Vet ikke helt sikkert men, en bensinpumpe går vel nonstop når motoren er igang vanligvis ?

Hvis det er et EU reglement som sier at det skal være et startsperresystem på en bil, hva skjer på biler som får montert data sprut som det heter, det kan vel ikke være forbudt eller er det ? da kobles jo systemet forbi startsperre og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kode fjernkontroller selv så må du ha en som allerede er kodet. Men det går jo ikke siden du har mistet nøklene. Ja, startsperre kutter som regel strømmen til bensinpumpe. Er du sikker på at det er startsperre i din bil? Altså en chip i nøkkelen/fjernkontrollen. Eller har bilen en alarm med startsperre? Så det er alarmen som ikke blir skrudd av og det er den som er synderen. Det finner du jo ut når du har fått ny nøkkel forsåvidt.

Mulig det går ann å bytte hjerne. Men jeg er ikke sikker da jeg aldri har drevet med dette på stratus.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

litt seint med svar, men muligens kan brukes av andre :)

 

-hvilken alarm er dette? har som oftest sett Defa i stratus, til dette er det enkelt å programere :) enkelte modeller går om hverandre men på nyere modeller er gjerne flere eller andre funksjoner som ikke er på de eldre modellene....

 

-startsperret kobler ikke ut bensin pumpa med mindre alarmen har startet eller er forsøk på innbrudd, men er veldig usikker da en slik inngrep kan også forårsake feil under kjøring og er ikke ønskelig med et plutselig motor der bensin pumpa kutter pga fei i selve alarmen. MEN det er selve starter motor som kobles ut -da kan man ikke starte bilen både ved armering og utløsning av alarmen, ved forsøk på start utløses self alarmen. På defa er en egen meny for å trykke programerings knappene for å koble ut alarmen og sette den i standby modus eller "verksted" modus som det kalles :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår