Gå til innhold

Audi A4 1,8t (b5) AEB fjusker ved pådrag

Ranger emnet


JonasSB

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en A4 1,8t AEB som ikke går helt som jeg vil. Bilen er chippa av forrige eier, men vet ikke hvilken chip det er... Det er montert 2,5" eksos og åpent luftfilter. Den peaker 1,4 bar i ladetrykk. Når jeg gir full gass på lavt turtall, ca. 2000 rpm, stiger ladetrykket opp til ca. 0,8 bar, før den lugger skikkelig. Er ikke noe jevn dunking som kommer, bare ett skikkelig lugg... (da slipper jeg selfølgelig opp gassen). Mistenker at det er tenningsbank, men er ikke sikker? Har ikke noe erfaring med tenningsbank fra før, så vet ikke helt hvordan det oppfører seg. Har bytta LMM, tenningsplugger, sjekka N75 ventilen, så alt dette skal være i orden. Har lest noe om at noen chipper kobler ut bankesensorer for å oppnå maks ladetrykk. Kan det være at chippen er problemet? Kan det evt. ordnes med å chippe bilen igjen med en annen chip som man vet hva er? Kan også legges til at hvis jeg gir på forsiktig helt til turtallet er over 3000 rpm, så kan jeg gi full gass uten at jeg kjenner noe lugging. Forslag til løsning mottas med stor takknemlighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du har problem med en coil eller noe,for plugger hadde du skiftet?.tennings bank vil du ikkje merke i form av juks ved pådrag.tenningsbank høres ut som en lett metalisk lyd/knitring eller ka eg ska kalle det.har du tenningsbank,så vil nok hjernen justere tenning ved hjelp av signaler fra bankesensoren slik at du ungår ras.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke a4. men har 1.8t så burde vil være det samme. for det første. 1.4 bar ( tooo much ) du sliter ut turbo++. gå heller ned til 1.1-1.2. holder i massevis. Bruker du MBC? vil vel tro at dysene ikke klarer å presset på 1.4. og blir for tynn blanding.

Men kjør en diagnose. rundt en 300 kr vil jeg tro dem fleste ligger på evnt. om du får gratis.

 

hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt i bruk en MBC for å stille ned trykk såvidt til rundt 0.8 for å se hvordan det blir da. og så stige trykket gradevis til du kommer opp til det trykket hvor du kjenner den lugger litt. Evnt, hvis dette ikke er årsaken så kan det være flere. F.eks Bensin Regulatoren som begynner å ta kvelden som ikke klarer å holde trykket.

 

Men jeg satser på at det ligger på at bilen ikke får nok juice til å holde trykket stabilt.

 

Dette er bare min formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takker for svar :) Har tenkt litt på coiler, men trodde det kanskje ville være et problem hele tiden, og ikke bare når jeg gir på fra lavt turtall? Men da er det tydligvis ikke tenningsbank:) Tenkte meg at 1,4 bar var litt i meste laget ja, så får vel prøve å få skrudd det ned litt. Har ikke hørt om MBC før, hva er det? Noe jeg kan fikse selv?:) Vil det evt. være en løsning å dra på feks. BSR å få de til å chippe bilen på nytt, med en chip som man vet funker? :) Da får man kanskje en chip som gir riktig ladetrykk og riktig blandingsfohold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår