Gå til innhold

Bilen starter ikke, mange feilmeldinger


Kåre Jr Synnevåg

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle starte bilen idag, men den var dau. Dvs fikk lys i display mm, men fikk opp en masse feilmeldinger. Bremser, ESP, cruisecontroll ja det meste Lys virker heller ikke.

Fikk startet den på gir, men feilmeldingene blinker som ett diskolys.

Målte batteriet, og det var 12V spenning.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Bilen er en 2006 C5 1,6 HDI. Kjørt 108000.

Har hatt en feilmelding på blinklys, pollution og ryggesensor en periode. Sjekket blinklys, og det var ikke pæren som hadde tatt kvelden. Så jeg vet ikke hva det var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store muligheter for at dynamoen din har tatt kvelden. Målte du når bilen gikk? I såfall så lader den ikke.

 

 

Hei.

Takk for svar.

 

Målte den ikke sa bilen gikk, men tenkte i etterkant at jeg burde det ja..

Snakket og med merkeforhandler som sa mye det samme som deg, at det kan være lav spenning på bilen og at det igjen kan være at den ikke lader. Er det lav spenning kommer det feilmeldinger.

Jeg har satt batteri på lading over natten, og skal teste igjen imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei folkens.

 

Feilen ble rettet, og kostet ca 7000.

Det var en sikring som røyk hele tiden, og de målte og herjet seg frem til ett relee som ligger under baksetet (?). Det ble byttet, og da funket vidunderet igjen.

Scanauto (merkeforhandler i Bergen), som jeg er utrolig missfornøyd med pga en del andre greier, mente det kunne være kulden som gjorde at ting var tregt, og dermed større bealstning på sikring, som da røyk. Jeg vet ikke, høres rart ut...

 

En kompis av meg sier så fint at Franksmennene kan bare lage to ting; treskruer og åpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår