Gå til innhold

96/97 A4 2.6l spørsmålstråd.

Ranger emnet


StigBjerke

Anbefalte innlegg

Så, jeg kjøpte meg en Audi i desember en gang. Har noen spørmål om diverse selv etter jeg kikket mellom hvertfall første siden av FAQ tråden her.

 

Først og fremst, har lyst å sette i et sportsfilter. Og da fant jeg jo så fint denne tråden.

Det eneste jeg egentlig lurer på da er om det blir det samme opplegget for å sette på filteret?

 

Ser at selve slange systemet kommer fra en annen kant på motoren, men utenom det så det meste likt ut.

 

Så er det en av pærene på speedometeret mitt som er gåen, slik at de øverste tallene er ikke belyst. Fant ikke en guide da jeg så fort etter så bare lurer på om noen har en god en på hvordan det gjøres.

 

Når det gjelder ratt, passer et S-line ratt som har stått på en 98' A6 på min A4? Og er det bare å koble ut batteriet når man bytter ut det gamle så vil airbagen på det nye rattet funke som vanlig?

 

Sist er det spoiler, nei ikke sånn overstor racing sak. Men en av disse. Er den bare festet med hjelp av dobbelt sidig teip eller er den skrudd på?

Og da hvordan innstaleringen eventuelt er på min A4.

 

Takker for tiden og håper jeg får noen gode svar på diverse.

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er samme luftfilterboksen på disse, så ja. Blir omtrent det samme! :))

 

Det å demontere speedometer ligger det mange guides ute av. Men krever en del tid :)

 

Det er rattstammeforskjell på i fra midten av 97, starten av 98 mener jeg. Så tror ikke det vil passe! Men har hørt om tilfeller der RS4/S-line har passet rett på 95-modell! :)

Men det er bare å koble av batteriet, så kobler du av airbagen. Når du skal koble på igjen airbag, skru på tenninga før du setter på batteriet igjen. Så slipper du at airbaglampa lyser! :)

 

Personlig ville jeg ha droppet det, da det for det første er rustsamler og for det andre, ikke mye pent på A4.

Men om du uansett skal ha det, så hadde jeg borret opp hull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo alltids bare google dette med rattstamme forskjeller osv. Det finner jeg nok ut av.

Men skal vel ha batteriet koblet av selv om tenninga står på når jeg legger til ny airbag? Eller så smeller den vel rett i trynet på meg?

 

Ser ikke ut som det blir luft filter, har noen falleferdige fester på eksosen min som må fikses, da blir det nok no nye rør under der og så jeg får noe bedre lyd. Kan vel fjerne den bakerste lydemperen helt? ;)

 

Og de spoilerene har jeg et svakt punkt for, utseende på bilen blir det lille ekstra mener nå jeg. :D

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

Ja, for guds skyld. Koble AV batteriet når du skal koble av/på airbaggen! :P

Men tenkte på når du skal koble til nytt ratt med airbag. Koble av batteriet -> Sett på nytt ratt -> Koble til airbaggen -> skru på tenninga -> koble på igjen batteriet! :)

 

Ja, ser den! :)

Kan jo ta bort bakre lyddemper ja. Kan bli mye lyd, men er resten av eksosen tett, så bør det bli fin lyd :)

 

Det er et spørsmål om smak og behag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

Ja, for guds skyld. Koble AV batteriet når du skal koble av/på airbaggen! :P

Men tenkte på når du skal koble til nytt ratt med airbag. Koble av batteriet -> Sett på nytt ratt -> Koble til airbaggen -> skru på tenninga -> koble på igjen batteriet! :)

 

Ja, ser den! :)

Kan jo ta bort bakre lyddemper ja. Kan bli mye lyd, men er resten av eksosen tett, så bør det bli fin lyd :)

 

Det er et spørsmål om smak og behag! :)

 

Nå begynte jeg å lure her, mener å si at plutselige strøm utslag på en airbag pleier å si bang. :D

 

På lyden så er mye greit, så lenge det ikke blir Volvo 240 med loffegriller som rister i bakken når den står på tomgang høyt.

 

Sliter litt med å finne det til rattet. Men fant et par som ligner veldig på det jeg fant

Ratt1

Ratt2

Endret av StigBjerke

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skifte instruumentlyspærer er gjort på et par minutter.

1. Senk rattet helt og trekk det helt ut.

2. ta av plastdekselet som ligger over rattstammen, dette er bare festet med klips og trekkes rett opp. (hvis jeg ikke husker feil)

3. trekk den sorte plasten som følger rattet opp og ned til deg og ut av sporet sitt.

4. du ser nå to skruer. Skru disse ut.

5. du kan nå ta tak i "pinnene" på instrumenthuset og lirke dette ut.

6. lur hånda (helst en liten) bak instrumenthuset og koble fra kontaktene

7. instrumenthuset er nå ute og du kan bytte de pærene som har gått.

8. monter alt tilbake i motsattrekefølge.

 

Som nevnt av andre har så finnes det flere guider med bilder både her og andre steder på nett. Prøvde å søke litt kjapt, men fant ingen nå.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fire skruer på det plasdekslet! :)

To bak (mot instrumentene) og to under :)

Men ellers riktig! :)

 

Det med rattet kan jeg heller ikke svare helt konkret på. Skal ta et søk når jeg er hjemme fra jobb og gi deg et svar! Har selv modifisert på et S2 ratt på min A4 b5 :)

 

Men kommer tilbake med svar og bilde®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fire skruer på det plasdekslet! :)

To bak (mot instrumentene) og to under :)

Men ellers riktig! :)

 

Det med rattet kan jeg heller ikke svare helt konkret på. Skal ta et søk når jeg er hjemme fra jobb og gi deg et svar! Har selv modifisert på et S2 ratt på min A4 b5 :)

 

Men kommer tilbake med svar og bilde®

 

hmm...gjør ikke det hos meg, men skal ikke påstå at det aldri her vært noen der. Er trås alt ikke første eier.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår