CKadett 10 Report post Posted January 15, 2013 Hei. Jeg har en 100 2,3 q der girkasse har sagt takk for seg.. Det begynte med tidvis voldsom vibrering, og endte opp med att når jeg setter den i gir, spiller ingen rolle hvilket, og slipper clutch, så summer det bare i kassa uten at det skjer noe som helst. Så spørsmålet er, hva har skjedd?? Og da lurer jeg på i samme slengen på om 6 trinns fra S4/S6 passer på 2,3 og om det må byttes drivakslinger osv? Regner med jeg ville fått lavere turtall på høyere gir med 6 trinns, kontra 5 trinns. Quote Share this post Link to post Share on other sites
golf_IV 10 Report post Posted January 16, 2013 skal du ha i 6 trins er det mye jobb btw.. ikke til anbefale. men har du løst har du lov, blir det samme som alle andre skal bygge om fra 5 til 6 trins på femmer, hva som har skjedd er vel at en del har løsnet og tatt med seg resten? Quote Share this post Link to post Share on other sites
CKadett 10 Report post Posted January 16, 2013 skal du ha i 6 trins er det mye jobb btw.. ikke til anbefale. men har du løst har du lov, blir det samme som alle andre skal bygge om fra 5 til 6 trins på femmer, hva som har skjedd er vel at en del har løsnet og tatt med seg resten? Har hørt at 6-trinns passer rett på 2,3 og det eneste jeg ellers må gjøre er å bytte drivaksler, men det stemmer altså ikke? Quote Share this post Link to post Share on other sites