Gå til innhold

Audi 100 ABS

Ranger emnet


fomox

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Audi 100 2.3 Quattro 1991 som jeg har fått noen problemer med.

Når jeg kjøpte bilen i sommer sa de at lysene ikke slo seg av og at motoren ikke startet når det var fuktig. Motorproblemet har jeg aldri merket ( vi kjørte den hjem i pissvær for å si det mildt :P ).

Når det gjelder lysene så byttet jeg releet, men jeg klarte selvfølgelig å koble feil og svi en ledning. Jeg byttet ledningen å det fungerte fortsatt ikke. Nå er ikke lysene problemet da jeg ikke er avhengig av automatisk kjørelys (kan slå de på manuelt) men ABS fungerer ikke.

ABS lampa lyser litt sånn som den selv vil egentlig. Det fungerte en lang stund nå helt til jeg satte i sikringa til diff sperra (ikke at jeg tror det er en sammenheng egentlig), men den fungerte ikke når jeg tok ut sikringa igjen. Er det noen som har en ide på hva som kan være galt med ABS`n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose for å se om du har en def. ABS sensor, eller du kam ohm'e alle 4 seniorene og se om det er en eller flere av de som har (mye) høyere motstand enn de andre.

 

Hvis ingen kommer opp på diagnose/alle har nogen lunde lik motstand kan det være ABS ECU'en som er på tur.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose for å se om du har en def. ABS sensor, eller du kam ohm'e alle 4 seniorene og se om det er en eller flere av de som har (mye) høyere motstand enn de andre.

 

Hvis ingen kommer opp på diagnose/alle har nogen lunde lik motstand kan det være ABS ECU'en som er på tur.

 

Eksisterer det diagnoseutstyr til en 1991 modell? Hva er prisen på slikt og hvor får jeg tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt av hvert dette da. Fungerer ABS funkjsjonen? Som en start: Ohm sensorene slik at du er sikker på at de har rett/lik verdi. Rens ABS kransene på hvert hjul. Slett evt feilkoder( se link)

Kan være at du her en el(jordfeil) ifbm ledningsbruddet!

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/275970-samletrad-div-guider-og-diy-audi.html

 

Er vel VAG-COM på den også? Verktøyet får du sikkert hos Møller.

Møller selger så vidt jeg kjenner til ikke VAG-COM og om de hadde så hadde dette kostet kjetting i gull.

Finnes flere alternative leverandører da, med og uten VAG lisens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår