Gå til innhold

Hvordan selge avskiltet bil?

Ranger emnet


Tigeren

Anbefalte innlegg

Jeg avskiltet bilen nå rett før nyttår, for å unngå å få årsavgift på bilen. Hva gjør jeg når jeg nå skal selge bilen?

Altså, skiltene ligger hos biltilsynet, årsavgiften er ikke betalt. Hvordan går jeg frem? For å hente ut skiltene må vel årsavgift og forsikring betales først, men dette har ikke jeg noen interesse av å betale for en bil som allikevel skal selges. Må kjøper hente ut skiltene selv? Og hva med omregistreringsavgiften?

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må ny eier betale årsavgiften, men den har jo ikke kommet enda så du kan fortsatt hente ut skiltene mener jeg. Det du må gjøre da er og selge den slik den står da og ny eier må ordne med skilter og omregistrering. For eksempel: Ny eier henter bilen med prøveskilter og kjører den til seg. Han ordner alt det praktiske for og få ut igjen skiltene og betaler omregistreringsavgift samtidig. Du kan betale alt dette hos trafikkstasjonen så det er ikke noe problem. Bare og fylle ut salgsmelding.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må ny eier betale årsavgiften, men den har jo ikke kommet enda så du kan fortsatt hente ut skiltene mener jeg. Det du må gjøre da er og selge den slik den står da og ny eier må ordne med skilter og omregistrering. For eksempel: Ny eier henter bilen med prøveskilter og kjører den til seg. Han ordner alt det praktiske for og få ut igjen skiltene og betaler omregistreringsavgift samtidig. Du kan betale alt dette hos trafikkstasjonen så det er ikke noe problem. Bare og fylle ut salgsmelding.

 

Tusen takk for svar! Så det eneste jeg behøver å gjøre er å fylle ut del 2 av vognkortet, så ordner kjøper resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er den eieren som bilen blir stående på nyåret som må betale årsavgiften om den ikke blir avskilta før nyttår. Så jeg er ikke sikker på om han må betale den med en gang nå eller den som kjøper den får den i posten like etterpå, spørs jo akkurat hvor fort den blir solgt så det er jeg ikke helt sikker på.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig det samme som bruktbilforhandlere gjør med bruktbiler når de får dem inn, for å slippe å registere bilene på seg selv avregistreres de.

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår