Gå til innhold

Problemer med motorgange og vindusheiser

Ranger emnet


tyrkia007

Anbefalte innlegg

hei

 

tdi 131 hk pd

 

har et par plunder med bilen.

 

når jeg starter bilen med kald eller varm motor og gir gass ca 4000 rpm så kommer det hylelyd. så at flexirøret ved motor ikke er helt tett. har denne noen virkning på dette? samme lyden kommer under bilen oxo. kommer noen filmer imorgen så får dere se hva jeg mener! har sjekket slanger å alt men ser ikke noe lekkasje.

Endret av tyrkia007

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin eller diesel da? Greit og nevne det med en gang ;) Pollenfilter bør skiftes en gang i året så da hadde jeg startet med det først. er litt usikker på hvor det sitter, kommer litt an på årsmodell og

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bilen din er normal, oppfører seg litt rart med kald motor, flimre med lys når du prøver å bruke all strøm på å lukke et allerede lukket vindu og dugg på innsiden av vinduene etter noen dager uten bruk er ting jeg har opplevd så godt som på alle bilene mine...

At det klikker i et rele når du passerer 3000 rpm regner jeg med er pga noe motorstyring som skal gi mer eller mindre trykk eller fortenning osv nettop på dette turtallet, så det ville jeg ikke brydd meg om om det ikke har en sammenheng med "problemene" dine ved kald motor osv, dvs at det klikker kun når motoren er kald eller kun når motoren er varm...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror enda bilen din er frisk jeg, evt litt sliten turbo. Mange turbobiler som hyler litt i turboen uten at det er noe galt i det!

 

Fleksirør med motor regner jeg med er det røret som tar litt varm luft fra manifolden til luftfileret, for at bilen skal bli fortere varm... om det er littegranna hullete så gjør egentlig ikke det noe, men det er bare å bytte det om du er kresen...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår så fikk jeg enda en plunder med denne drittbilen. intercooler røyk rett og slett. dekselet under knakk og er borte. så har bestilt ny for se om det var denne dritten som var noe galt med. men må jeg ta at fangeren for å ta ut intercooleren?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde akkurat samme med meg, svarte dekselet som dekker siden på intercooleren løsna, så røk den skikkelig svart og gikk dårlig. Men merka ikke noe før det skjedde. Jeg måtte ikke av med fangeren på min, skruvde løs skjermen som er over venstre framhjul, så kom jeg ganske godt til. Men jeg har '99 modell passat da.

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår