Gå til innhold

Nødblink virker ikke? 500,- i "dussør"

Ranger emnet


Esbos

Anbefalte innlegg

Hei

 

Balenoen min var just på eukontroll der den fikk 1 feil. Dette var defekt varsellys/nødblink.

Verkstedet mente dette skyltes enten blinklys releet eller selve "på" knappen. Jeg har nå byttet begge disse, men ingen lys.

Blinklysene fungerer som det skal, men når nødblink knappen trykkes inn vill ikke blinklysene på.

Hornet på bilen fungerer heller ikke, vet ikke om det kan være samme problem?

 

Står litt fast her..

 

Oppdatert med "dussør". 500,- til den som konkret finner løsningen. ;)

Endret av Esbos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka sikring? "hazard". Og at hornet ikke fungerer, er nok bare dårlig kontakt på hornet.

 

 

Hei og takk for svar!

 

Hvis den sikringen er i sikringsboksen under panseret er den ok. Alle sikringene der var fine, men tok å byttet samtlige for sikkerhetskyld.

 

Hei! Har akkurat samme problem på min Baleno 2000 mod. Horn og nødblink virker ikke. Alle sikringer er ok. Feilkode 2 på EU Kontroll. Noen som har noe tips til hva det kan være?

 

Da er vi to med samme problemet. Hvis du finner ut av det må du poste løsningen her, så skal jeg gjøre det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde byttet nødblink bryter? Jeg vet vi har hatt dette problemet på jobben, kan høre om noen andre på jobben husker dette.

 

Jeg har byttet knappen ja. Siden nytt rele ikke hjalp trodde jeg det var den. Nå har jeg sett over sikringene under panseret og inni bilen. Under panseret var det først 6 større sikringer som ikke hadde navn, bare merket med 1x80A og 5x60A. Tipper det er til "motor ting?" Resten var merket:

80A, 60A, 60A, 60A, 60A, 60A

 

SMALL - 10A

TAIL.RH - 10A

TAIL.LH - 10A

HORN - 15A

H/LR.RH - 15A

H/LP.RH - 15A

DOME - 20A

FI - 15A

 

De sikringene som var under rattstammen, sammen med blinkreleet var merket:

 

BACK - 15A

DEF - 15A

IG - 20A4

STOP - 20A

FOG - 15A

ACC - 20A

DOOR LOCK - 15A

WIP - 15A

SUN ROOF - 25A

SSCS - 15A

POWER WINDOW - 30A

AIR BAG - 15A

 

Fant ingen som het hazard..?

Endret av Esbos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall hjelpe deg med Evt koblingsskjema. Detta må jo feilsøkes på. Sånt kan ta tid. Også trenger du grunnleggende kunnskap om elektro.

 

Hei det hadde hvert veldig greit. Jeg har fagbrev som elektriker, men kan ikke så mye om bil elektro. Jeg har måle apperat og mot så jeg kan vel prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted mener det er ett blinklysrele som har flere funksjoner som sitter over sikringsboks til venstre v/pedaler, veldig vanskelig og komme til der uten og demontere dashboard. De har hatt ett par tilfeller av dette tidligere. Arbeid + delen, koster litt over 2000,- på suzuki merkeverksted i trondheim. Skal gi deg beskjed hvordan det går, skal inn og bytte på tirsdag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår