Gå til innhold

Bremser låser seg? Toyota Carina E 95'

Ranger emnet


chris93rock

Anbefalte innlegg

Heihei, fikk bakbremsene mine byttet i mai(20.000km siden). Merket for noen dager siden at når jeg starter bilen når den er helt kald, og kjører i ca ett kvarter, begynner det å skje rare ting. Bremsepedalen blir veldig hard, som om bremsekraftforsterkeren er blitt svak, og rattet rister noe inni granskhaugen. Første gang jeg merket det etterstrammet jeg alle muttrene på hjulene, og fyllte luft i dekkene umiddelbart. Det ene bakhjulet var 1.2 bar(psi?). Nå er bakhjulene 2.5 og fremme 2.6. Muttrene var heller ikke noe løse.

Problemet gikk ikke vekk. Det kommer også knirking/piping fra bremsene, noe det har gjort i over en måned.

Noe som har hatt noe lignende?

 

grunn til at jeg ikke har byttet deler når jeg hørte piping i bremsene osv er pga bilen er egentlig ikke verdt å bruke penger på.

 

en ting til, når problemet begynner å skje, så bremser bilen veldig mye ned, og trekker ikke i det hele tatt på 4 gir på flaten pga dne bremser av seg selv. det lukter også svidd hore av hjulene om jeg kjører slik i en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ta en sjekk på systemet ja.

Først, kjør en rolig tur, gjerne med så lite bremsing som mulig og kjenn så på felgene på alle hjulene rett etterpå.

Minst en av dem vil være (mye) varme(ere) og der har du synderen. Sannsynligvis en av bakbremsene.

Det kan være brekkvaier som henger eller dårlig montering av nye sko som har ført til heng/slitasje. Selv opplevde jeg å tråkke bremsestempel ut av sylinder bak med det resultat at bremsene nesten ble helt borte. Det var også resultat av heng, slitasje og dårlige uorginale deler.

 

Men gitt din beskrivelse av bilen er det vel så enkelt at du enten spanderer noen tusen på et verksted som kan fikse det eller kjør den forsiktig til nærmeste hugger. Det du driver med nå er rett og slett livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hadde et lingnende problem på en corolla for et år siden. der var det spenn fjærene som hadde sprettet ut så bremseskoa var løse . Skru av dekke , ta av bremse trommelen og se om alt er som det skal

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår