Gå til innhold

Kjøpt brukt BMW 3 serie, 318 i. Lekker noe som ligner bensin.

Ranger emnet


maybritt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en "ny" BMW, 3-serie, 318i.

Når jeg gikk ut til bilen min dagen etter og kjørte den frem, såg jeg det var en flekk som lignet på bensin. Jeg tok på det og luktet, det lukter verken bensin eller olje. Hva kan det være? Veldig rart at det er luktfritt.

Det ser ut som det er bensin, men lukter det ikke.

Kan noen hjelpe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke temperaturen i bergen i dag, men kan det være kondensvann fra air condition?

Ja, det kan være kondensvann fra air condition.

Det er ca 5-6 grader i Bergen idag og veldig lummert.

Jeg kjøpte bilen i Drammen og der var det minusgrader, og vi kjørte den hjem over fjellet om natten.

Er det farlig at det lekker kondensvann da?

Er en mekaniker som har sett på det nå, og han sa at jeg Bare skulle drite i det. Er en gammel bil og den har gått langt, sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil dryppe så lenge AC er på, da så sant luften "kjøles ned" så mye at relativ luftfuktighet blir 100% (duggpunkt) :) Og ja, dette er helt normalt.

 

Og om noen ville kommentere "kjøle ned luften" så vet jeg godt at det er umulig å kjøle ned luft, man fjerner varmen fra luften ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC (air condition) er ikke på når du sette på varme, kun når du ønsker luften inni bilen kaldere enn den allerede er.

Sjekk om det forsvinner væske noe sted, som spylevæske, kjølevann osv, se gjerne også etter lekkasje på bilen rett over der det drypper/er vått ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC (air condition) er ikke på når du sette på varme, kun når du ønsker luften inni bilen kaldere enn den allerede er.

Sjekk om det forsvinner væske noe sted, som spylevæske, kjølevann osv, se gjerne også etter lekkasje på bilen rett over der det drypper/er vått ;)

 

Okei.

Litt rart altså, for har ikke hatt på AC i det hele tatt.

Kan det være noe annet? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen her inne!

 

Jeg har et problem med bilen min BMW318i, der jeg tror kjølevæsken lekker.

Jeg kjøpte bilen for en uke siden, og vi kjøpe bilen i sandefjord.

Det har seg sånn at dagen etter, når jeg skulle ut å se på bilen, var det en "bensin" flekk, men som er luktfri, som vi begynte fælt å lure på hva var.

Var å sjekket hos en mekaniker om hva det kunne være, og han fant ut det at det kunne være air condition som lakk(doggen).

Jeg funderte på dette og vi har ikke kjørt med AC på når vi har kjørt bilen.

Idag når mamma skulle hente meg med bilen, sa hun at det var en varsellampe som lyste i displayet, og fant ut det var kjølevæske det var mangel på.

Kan det være at de "bensin" flekkene (luktfri), som er kjølevæske?

Hvor kan det lekke? bør jeg gå på verksted med bilen?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg svarte i DENNE tråden din, åpne panseret og sjekk. Tar deg kun et par minutter og gir et mye sikrere svar enn noen her inne kan gjette seg frem til, om du skjønner. Finner du lekkasje så ta gjerne bilde, da er det lettere å svare hva du kan/bør gjøre. Og som sagt, sjekk rett over der det blir vått på bakken (på bilen selvsagt) ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår