Gå til innhold

Audi Allroad 2,5TDI Q Turbotrykk og tenning.

Ranger emnet


gringle11

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer litt på Audien min. Den går hardt når den har oppnådd driftstemperatur og motorstyring begynner å justere tenning selv.

Turbotrykket ligger også godt over der det skal ligge. (Bør vel normalt ligge rundt 1,2 bar) på denne ligger det rundt 1,5bar.

Bilen er en 180hk med AKE motor. Jeg synes egentlig ikke den går noe bedre enn den bør, men jeg har ikke prøvd andre med tilsvarende motor. Hadde en A6 før med AFB motor og TS-Racing chip, denne gikk vel ca. like godt som denne tror jeg, men det er noen år siden. Kan det være at den er chippet med litt dårlig programvare, og derfor går stygt?

Har sjekket dynamisk tenning med pcen, og denne ser rett ut der. Når motoren er kald så går den ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

eneste du ikke får styrt på en diesel er vel "tenning" (foruten glødinga på kald diesel).... men du kan derimot justere når dieselen skal skytes inn, og dette igjen kan gi deg forskjellige "tennings-tidspunkter".

 

Typisk for hard gange er dårlige dyser (Som lekker/forstøver dårlig), og dårlig software som sender inn for mye diesel (aka chip)....som gir masse svartrøyk når du gir jernet, og dårlig drivstofføkonomi.

En "seriøs" diesel-tuner optimaliserer på ei rulle av no slag, for DIN bil. Først da får du en god software...for ingen motor er lik.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår