Jump to content

"Fake" ettertenning ?

NSX-R
 Share

Recommended Posts

jeg kan lite om dette men jeg vet at viss du holder en lighter helst en storm lighter bak potta på en moped / lett mc så får du "ettertenning" eller en flamme. er det noe sånt som man kan montere i eksos anlegge på en bil så du kan på en måte trykke på en knapp så får du flamme ut. noe som tenner bensin gassen elns ??

Takker for alle svar ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By jagerdaniel
      har nettop kjøpt med ein volvo 240gl 1993 2.3l med injection har eit problem at den berre gnister av og til og at bensinpumpe rele ikkje går. har sett på andre forum emner som har hatt det samme problemet men til ingen hjelp. bilen hadde stått i 4 år før eg kjøpte han og forrige eigar sa at den gikk før han la han ifrå seg
      har bytta

- tenningsmodul ein ny og har prøvd me fleire stykke som eg har henta fra andre volvo 240 fra vrakhandleren
      - coil
      - tennplugg hette og tennplugger
      - tennings regulator
      - bensinpumpe rele 2stk
      - svinghjul sensor
      - nye sikringar
      personen som finner ut problemet får 100kr via vipps

Takk får svar!

• By Voolvo240
      Hei, kjøpte en volvo 240 1983 modell her for ikke lenge siden og den går mildt sagt dass. Den holder fartsgrensa å drar som en diesel i bakkene. (Vært å merke at dette er en bensin bil). Det er blitt byttet motor i denne til den større b23a motoren men denne er helt feilstilt. Drn har "spontane, usystematiske tenningkutt" og den ettertenner som fan. Tenningskuttene er nok et elektrisk problem, for det er det nok av. Hele bilen er jallamekka med tanke på det elektriske, men motoren er det store problemet. Noen ideer om hvordan jeg kan finne ut hva problemet er? Tror den får for mye bensin og at tenninga er stilt feil. Noen som kan garantere det?
    • By Carlsius
      Hei,
      Bilen vil ikke starte med mindre den står i nedoverbakke, da starter den på første forsøk.
      Starteren drar motoren rundt men motoren bare surrer og surrer greier liksom ikke hostes i gang. Virker for meg som om bilen ikke får bensin.
      Lest i andre emner at man skal høre bensinpumpen ved å vri på tenningslåsen og det hører da altså ikke jeg. Lurer på om releet til bensinpumpen har gått ellernoe lignende, og hvor sitter det?
      Har dere andre noen  smarte forslag til mitt problem?
      Hvis ikke kan det være at den ikke får gnist, men skal sjekke tennpluggene senere.
      Bilen er forresten en Volvo 740 85' Automat med b230 motor.

• By audi8018
      Har en Audi 80 1,8 ltr, som jeg har lite kjennskap til.. Den starter når den er kald, men begynner fort å fuske når jeg skal gi gass (fort). Det virker som den på en måte drukner og tenner helt rart også stopper den til slutt. Hvis jeg skal prøve å starte det igjen er det bare å glemme, siden motoren "roterer" ca 3 ganger også stopper/tar seg en pause omtrent på fjerde "rotasjon" og starter samme prosedyre på nytt (UTEN Å SLIPPE NØKKELEN, men er ikke sånn når jeg napper ut ledningen fra coilen til fordeleren. Da "roterer" alt som det skal) :wonder: Forrige eier sa at toppakninga burde byttes, men tviler på at det har noe med det å gjøre..

takker for svar ;)
    • By seffjeff
      Jeg har lest en del av tidligere tråder der Quattro73 og flere andre av dere smartinger kommer med gode tips for A6-er uten gnist. Min A6 stoppet under normal kjøring i motbakke, og nå vil den altså ikke starte, ingen gnist. Følgende feilsøking er hittil gjort uten å gi resultater:

- Skiftet tenningsmodul
      - Skiftet hallgiver
      - Sjekket feilkoder (ingen koder lagret, men det er ihvertfall kontakt med ECU'en)

Det er gnist frem til tenningsmodulen, men ikke ut på pluggene. Bensinpumpa er inntakt og det lukter svakt bensin etter startførsøk. Bilen har ettermontert alarm. Dersom feilen skyltes alarm/startsperre skulle vel motoren startet og gått 2-3 sek før stopp, men den er helt 100 % død ved startforsøk (ingen gnist).

Gode tips tas i mot med stor takk. Hvis jeg finner feilen innen 8. juli skal den som kommer med tips så jeg finner feilen belønes :) 8. juli har jeg endelig en uke ferie og da hadde det passet utrolig bra å ha bil.
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy