Gå til innhold

Audi 100 2.3E AAR (Problem etter Bensinpumpebytte)

Ranger emnet


Dybwik

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bilen er en Audi 100 2.3E Quattro AAR 1994 modell.

 

Plages litt med bilen min etter bensinpumpebytte... Bilen gikk helt fint før jeg byttet bensinpumpe. Nå så går turtallet opp på 1600omdr ved start også detter det ned til ca 400omdr og den går ikke på alle sylindre.. Den midterste ringen som er rundt selve pumpe mangler noen av de gummihylsene, men stripset den ordentlig fast nedi tanken. Den andre pumpen var festet på samme måte. Skal pumpen treffe noe nedi tanken?? Tenker da på den tuten som stikker utav enden av pumpen skal treffe et spesielt punkt i tanken?? For det virker som om jeg har enten for lite bensintrykk struping av noe slag?? Eller at det er kondens/shit i tanken som gjør dette?? Har prøvd å bytte tilbake til den gamle pumpen uten at det forandret noe. Det er blitt justert litt på co skruen og fikk faktisk bilen til å gå ordentlig på tomgang, da justerte jeg også DPR ventilen sånn at den lå i sitt måleområdet. Mne bilen gikk ikke over 2500omdr. Så tenkte jeg at jeg skulle kjøre litt framover men da vart bilen på samme viset som før, tomgangen på ca.400 omdr, og ikke på alle sylindre. Det skal sies før jeg byttet bensinpumpe hadde jeg kondensfjerner på tanken og hadde litt for mye iforhold til bensinmengden, men kjørte opp beninsen på tanken til rødstreken også skiftet jeg bensinpumpen. Da oppsto dette problemet, så må være noe med Bensintilførselen/Kondens ??

 

 

 

Mvh

Christian Dybwik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål bensintrykket etter regulatoren, skal da være ca 6.5 bar. Har du det så er pumpa og. Så lenge pumpe hanger etter klemringen så burde alt våre til rette for at det skulle fungere, men bytt gummiforinger som mangler/er defekte.

 

Du skriver at tomgang endrer seg, skjer dette ca ett minutt etter oppstart, altså når lambda blir aktiv? I såfall, mål igjen strømmen til DPR. Om du ikke får turtall over 2500 omdr så høres det ut som at bensinmengdefordeler er moden for utskifting.

Sjekk også at bryter for full gass ikke er betjent uten at du gir full gass (mål for å verifisere).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål bensintrykket etter regulatoren, skal da være ca 6.5 bar. Har du det så er pumpa og. Så lenge pumpe hanger etter klemringen så burde alt våre til rette for at det skulle fungere, men bytt gummiforinger som mangler/er defekte.

 

Du skriver at tomgang endrer seg, skjer dette ca ett minutt etter oppstart, altså når lambda blir aktiv? I såfall, mål igjen strømmen til DPR. Om du ikke får turtall over 2500 omdr så høres det ut som at bensinmengdefordeler er moden for utskifting.

Sjekk også at bryter for full gass ikke er betjent uten at du gir full gass (mål for å verifisere).

 

Bilen skal inn på verksted på Tirsdag skal få de til å måle bensintrykket, har ikke selv utstyr til dette. Hvor man tak i disse Gummihylsene/foringene som pumpen er montert på???

 

Bilen slik den er nå ligger den på rundt 400 omdr, og ved å gi gass dør bilen helt. Vi fikk den til å ligge ordenlig på tomgang, men datt tilbake da jeg prøvde å kjøre litt med bilen. så nu ligger den på 400omdr og går ikke i det hele tatt. Skjønner ikke hvordan dette kunne skje ved bare å bytte bensinpumpe....

 

Disse full gass bryterne er byttet på bilen..

 

Mvh

Christian Dybwik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Merkelig, det burde da ha stoppet i filteret som står mellom pumpa og mengdefordeleren.

 

Ja det skulle ha gjort det, siden filteret ble byttet for noen måneder sider, men kan hende det har ligget noe rusk etter filteret i bensinmengdefordeleren som løsnet etter bensinpumpebyttet. Siden jeg byttet bensinmengdefordeleren ikke lang tid før bensinpumpebytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enda litt plaget med bilen. Bilen rister/vibrerer når jeg gir gass fra ca 2000-3000rpm, den funker fint ved full gass og veldig lite gass, men akkurat i dette sjiktet vibrerer den. Den er verre når den er kald enn varm, men ikke mye... Noen som har vært borti noe slikt??

 

Mvh

Christian Dybwik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår