Gå til innhold

bruktbilkjøp eldre caravelle/transporter tips

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Sitter mye på nett om dagen, tenkte gå til anskaffelse av en eldre Caravelle 7-9 seter. Lite kjent med disse bilene, tar gjerne i mot tips på hva en bør se etter :-) Ser i prisklasse max 40 lapper, da er det greit å vite hva en bør sjekke før ett evt kjøp.

 

En ting jeg lurer på, hva er forskjellen på Caravelle og transporter? Funnet en 1996 8 seters Transporter, 1,9 diesel som ser grei ut, 215000 km. Er dette noe å satse på?

 

Ser også at det er mange med sideveis seter bak, hvordan er det å sette nye seter riktig vei, er det noe som er greit å gjøre og få godkjent?

 

Er som sagt grønn på dette her, tar i mot tips med stor takknemlighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp 1.9d, med fullasta bil i bakker må du nesten ned i 1.gir for å komme opp. 2.4d er mye bedre. 2.5Tdi best.

 

Caravelle er personbil med flere enn 2/3 seter. Transporter er egentlig varebil. Om du finner Transporter med mer enn 3 seter er den bygd om fra varebil til personbil. Finn deg en Caravelle.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der stemmer ikke helt. Du kan få caravelle som varebil, og transporter som minibuss om du vil. Forskjellen er at caravelle er bedre lydisolert, gjerne lakkerte støtfangere og mer utstyr. Transporter er helt simpel. De fleste transporter er nok varebil, men slett ikke alle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin deg en med caravele veiledning inni for dette gir mindre støy og med 2,4 d eller 2,5tdi og styr unna automat

Det som dreper disse bilene er rust vist de ellers får normalt vedlikehold / service kan de gå langt .

Nå er jeg på min 2 velle og kjøpte min første i 2007 og er godt fornøyd og skal ha i noen år til

 

Angående det og bygge om fra setter langs sidene bak til setter rett vei er egentlig en grei sak gjorde det på den første min og der var alt av hull ferdige bare pass på og få med alt når du kjøper setter og så lenge du bruker orginale deler er det ikke noe problem men kan hvere lurt og høre med din lokale biltilsynet før du bygger om

 

Står en del nyttig info vist du letter på vwbus.no • Hovedside så er anbefalt og ta en titt der :-)

Endret av therkildsen

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår