Gå til innhold

Førstebil, Volvo 940 Turbo Diesel D24TIC

Ranger emnet


salomonseen

Anbefalte innlegg

Hei, og godt nyttår først og fremst!

 

Jeg fyller 17 om 3 måneder ca, og det haster med og få kjøpt bil. Valget har falt på Volvo, men lurer litt på og slå fra meg tanken, iogmed at jeg skal være lærling til året. Det vil da si dårlig råd! Men så kom jeg over noe helt vidunderlig! Nemlig Volvo 940 Turbo Diesel D24TIC :volvsmile

 

Da lurer jeg litt på om noen kan hjelpe meg litt;

-Går disse motorene billig?

-Går dem langt (denne jeg har sett på har gått 171 000 bare :yodude: )

 

Bilen står nå med Sachs 763 trykkplate og 6 pucka sinterlamell, noe som burde holde en stund. (Nylig byttet!) Har kjørt en del med Sinter-clutch, så veit at det alt annet en godt og kjøre i kø/by med.

 

Noen som vil tro at jeg har funnet meg en "god" første bil?

 

Om den skulle være feil-postet må jeg beklage, er nyfødt på dette forumet her!

 

Mvh

Andreas :blunk:

Aldri kjør på en mørkhudet på sykkel, sykkelen kan være din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er, etter min mening, ikke noe å satse på. Ønsker du masse begrunnelser, så får du google ivei. Du er i ungdommen enda og har sikkert mye å lære.

 

Det er kort og godt en gammeldags volkswagen dieselmotor med alle problemene dette medfører. Det har vært utrolig mye havari og trøbbel med disse. Kan ikke sammenlignes med dagens motorer/teknologi da.

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en 900 serie med bensinmotor. Da vil du oppleve få driftsproblemer og en hyggeligere opplevelse med bilen. Ikke minst, går bedre, billigere årsavgift også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_D24_engine

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det satte meg mer på rett spor. Da styrer jeg unna den. Har skrudd en del eldre volvo motorer som er bensinbasert, så vet at det er rimelige driftssikre motorer :)

 

Det som er med bensinmotora, er at dem bruker jo bra med bensin, og som sagt så er det vanskelig, men fult mulig og holde en 940 i daglig drift, men det skorter på penga til div. andre ting.

 

En ting skal være sikkert og visst, skal ikke ha noe volkswagen-motor, og heller ikke framhjulsdrift og automat. Da får jeg titte videre! Om andre har noe meninger, vær så god og kom med det :-)

Aldri kjør på en mørkhudet på sykkel, sykkelen kan være din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

handla deg bil? en 940 med FB eller orginal FK går billig i forskjell til vanlig F-motor. mer for penga! men så lenge du kjører manuell og tenker økonomisk, så får du råa til å kjøre volvo rwd ;) har en kompis som pendlet 14 mil hver dag med 940 FB og M47 ;) gikk ca 0,57-0,65 mila ;)

 

EDIT: var bare lærlingen han også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår