Gå til innhold

Elektrisk feil på Audi A4 B6 2004 1,9 TDI

Ranger emnet


leider71

Anbefalte innlegg

Har fått problem med elektronikken i audi a4 b6 2004 mod. 1,9 tdi. Den tappet batteriet etter 3 dager (2 uker gammelt batteri) så jeg brukte hjelpestarter og startet uten problem. etter å ha kjørt ca 6 km forsvant hovedlysene, lysene i instrumentene, klima kontrollen koblet ut og inn uregelmessig noe lysene og ellers overalt i bilen, vindu virket bare på førersiden og av og til andre vinduer.

 

Motoren gikk som normalt, ladingen lå på 15v (litt høyt etter min mening) og den var stabil uansett turtall. kjørte VAG COM diagnose, men den fikk ikke kontakt med flere av modulene, og de som den fikk kontakt med var det masse feilkoder som jeg slettet. feilkodene kom som regel tilbake når jeg leste diagnoserte på nytt.

 

Har merket i ca 1 år og til nå at klima kontrollen slår seg av for å begynne på nytt hver gang jeg slår på fjern lys og de siste 2 ukene har også instrumentlyset blinket når jeg slo på fjernlysene.

 

PS. Har vært kaldt ute (-10 til -15) i 5-6 uker, så Kan det være komfort modulen som er effekt eller ?

Endret av leider71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått igjennom det meste under dashboret som :sikringer, rele og kontakter. Har også hatt ute komfort boksen under dørken, men den var helt tørr og så ut som den var i orden.

 

Koblet en og en kontakt, rele, sikring ol. uten at jeg fikk forandring i forhold til problemet.

Til slutt tok jeg ut klima kontrollen i midtkonsollen og da ble problemet borte, så når jeg kobler den tilbake kommer det samme problemet opp igjen. Er det noe annet en selveste klimakontrollen som styrer diverse eller ? hvis ikke så er det vel mest sannsynlig at jeg må skifte denne kontrollen med knapper. Så etter det på e-bay, men noen hadde forskjellige bokstaver til slutt men samme nr har det noe med når de ble produsert? min har nr 8E0 820 043AB.

 

Ville en med nr 8E0 820 043BM passe ? de ser helt identisk ut på utsiden med setevarmere og ellers som den jeg har fra før (for 1-din).

 

PS. setter stor pris på innlegg og kommentarer ang. dette problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mer enn gjerne ha hjulpet men er temmelig blank på hva som feiler bilen din... Har du målt hva som trekker strøm når motor ikke går? Ja, 15V i ladespenning er i høyeste laget, et vedlikeholdsfritt (tett) batteri skal ha maks 14.5V ladespenning, en anelse høyere når så kaldt som du beskriver, men kun rett etter oppstart.

Legg gjerne ut feilkodene du får opp.

 

En ting du må sjekke. Når batteri er byttet eller gått tomt så vet ikke lenger ECU hvilken kapasitet batteriet ditt har. ECU vil da ved lavere ladespening kutte ut ikke-essensielt utstyr inntil kapasitet er lagt inn i ECU. I slike tilfeller så blir alt som normalt når dette programmeres inn igjen, altså hvor mange Ah batteriet er ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Har nå byttet Klimakontrollen i midtkonsollen og feilen er borte og alt fungerer igjen :pray

Årsaken til at den gikk er nok at jeg hadde xenon i langlysene, så det ble for mye belastning i systemet som gikk via klimakontrollen :)

Jeg har nå montert rele og kabler via batteriet og tar ut styrestrøm fra original kablene til langlysene (de i midten av hovedlysene), men nå kommer den jævla lysalarmen som sier at pærene til langlysene er deffekt. Hvordan får jeg de bort eller deaktivere alarmen for de pærene?

 

Håper på rask tilbakemelding før jeg går inn med Vag Com på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår