Gå til innhold

Audi A6 (C5) - Lyd prosjekt

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Per dags dato har jeg en enkel basskasse bak i bilen. Helt standard mellom veggene bygd, med akuratt antall liter som elementene skal ha + forsterkeren skrudd fast mellom basskassa og setene.

138298514306864200_thumb.jpg

Synes det er litt kjedelig og vil gjøre om litt. Har sittet nå ikveld og tegnet og tenket litt. Savner det å ha stasjonsvogn muligheten. Altså slå ned baksete og ha god plass. Så jeg vil nå bygge alt ned i gulvet og reservehjulsbrønnen.

Planen: Dra ut gulvet og vegger. Fjerne originale bass "kassa". Dempe vegger og gulv. Sette tilbake veggene. Så lage nytt gulv. Felle ned forsterkeren i det nye gulvet, sånn at kun toppen synes og går i kant med gulvet. (pga kjølinga) + rund MDF kasse de selger hos Dynabel til å ha nedi reservehjulsbrønnen som basskasse.

Tegning:
138298511627137600_resized.jpg

Og med stofftrekk:
138298511828258200_resized.jpg

Formen på gulvet skal ikke være helt rette. Skal følge formen på veggene.

Nå? :) Hva synes folket? Noe dere ville ha forandret på?

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt topp det der. Har selv en 15" i hjulbrønnen på mei E34 touring, men jeg har ikke kjøpt noe kasse, jeg har bare laget en firkantet ramme rundt brønnen og skrudd plata i den. Dette kommer under selve gulvet baki, så der har jeg skjært ut et hull som er like stort som ytterdiameteren på suben, og fellt inn svartlakkede alurør som "grill" over suben.

 

Hvilken sub har du planer om å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg for sub enda. Har 2stk 12" Focal P30DB nå i bilen, men jeg skal bare ha et element i nye kassa/prosjektet. Så jeg prøver å selge de focalene jeg har nå og skal kjøpe nytt element. Litt lyst på 15" bak i der, men blir nok en enkelt 12". Tar gjerne mot forslag, 2000kr prisklassen. Jeg har 600W, på 4ohm på forsterkeren til subben. (Dynabel BF0756)

 

Trenger ikke å være noe ekstremt, skal aldri være med på noe dB drag, eller noe sånt :) Vil bare ha en som spiller pent :)

 

Et element jeg har sett litt på er Focal 33V1

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok et Focal element. Har Focal elementer overalt i bilen ellers (frontdører) + et Focal klistremerke på siden av bilen :)

 

Vurderer også de elementene jeg har nå. Prøve å få plass til 2stk, Focal P30db nedi en felles kasse. Ulempen er at et element "krever" 25liter minimum, så jeg trenger en rund kasse på da 50liter ++. Dynabel selger en, men usikker på om den vil passe nedi reservehjulsbrønnen.

 

Diameteren på et standard 195/65R15 hjul er 63.45 cm, og den runde kassa Dynabel selger er 65cm i diameter.

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mens jeg venter på bedre vær så begynte jeg med noe annet på bilen. Byttet front høytalere.
Fikk jo bilen med ferdig sprengte høytalere. Så de ble fort byttet ut med et sett med Focal Access 165 CA1 jeg hadde liggende. Midlertidig løsning.

Men nå idag har jeg fått byttet ut de med et sett med Focal PS165. Og ja, lyden ble bedre :)

138298570644443300_resized.jpg?width=192
(Venstre= Gammelt, høyre = Nytt)

Og ja, det var trangt. Og ja, jeg fikk plass til alt i døra til slutt :P

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, har noen bilder :) (Dårlig kvalitet pga mobil kamera)

138298514649914200_resized.jpg
Woofer, ikke noe spes å si. Passet perfekt, og skrue hullene passet

138298514497220400_resized.jpg
Diskanten passet 90%. Måtte tilpasse bøylen, og lage nytt hull til låse bøylen.

138298514620162100_resized.jpg
Filterene ble plassert bak lommene nederst på dørtrekket.

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår