Gå til innhold

Hjelp med valg av element og forsterker!?

Ranger emnet


olmarthi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en A4 2000 sedan som jeg skulle hatt noe bedre lyd i!

 

Har alt en 4kanals forsterker og ett par 5,25" høytallere som skal inn foran i bilen ( har Pioneer DEH 6400BT )

Har trukket 50mm2 kabel og venter nå på å få skaffa element og monoforsterker

 

Vil ikke ha noe sjuke greier.. er på utkikk etter noe som spiller mer SPL enn SQ og som ikke river ett stort hull i lommeboka...

 

En 12/15" og en mono/2kanals forsterker. Må ikke overstige 5000kr.

Så på en 12" Ground Zero SPL bass (600w RMS i 2ohm).

Kunne denne passet bra sammen med en 2x1200 i 2ohm forsterker?Dette hadde jo blitt 600w i 4ohm????

(ukjent RMS...)

 

Kan farlig lite om det greiene her så bare mat meg med forskjellige kombinasjoner! Gjerne fra Bilstereosenteret.no (bor like ved)

 

Håper på å få noe hjelp her :)

Endret av olmarthi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan farlig lite + at du bor like ved Bilstereosenteret.no så ville jeg heller ha tatt en tur innom.

 

Sagt at her er pengene, og der er bilen. Hjelp meg. Så setter de nok sammen en fin pakke til deg.

 

Hehe, SÅ ille er det ikke. Anlegget skal settes inn sjæl, og sammen med kamerater. Det er halve moroa ;-) Vil helst få noen forslag uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle kjøpt forsterker og bass til 5000kr så ville jeg gått for Focal sin FPP 1000 forsterker sammen med en Focal 33V2 basser. Litt over de 5000kr da men

 

Men så liker jeg Focal godt da, om du gjør det vet jeg jo ikke. Focal spiller pent

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle kjøpt forsterker og bass til 5000kr så ville jeg gått for Focal sin FPP 1000 forsterker sammen med en Focal 33V2 basser. Litt over de 5000kr da men

 

Men så liker jeg Focal godt da, om du gjør det vet jeg jo ikke. Focal spiller pent

De ble jo litt over 5k ja... og 13" var jo litt uvanlig :P men tusen takk for forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal like å se den forsterkeren du snakker om som yter 2x1200w i 2ohm, hehe :P

Du skriver at du vil ha mere spl enn sq, så da er nok ikke focal noe for deg, men en DD515b vil gi deg begge deler Digital Designs DD515b 15'' - Autodesign AS Og sammen med denne forsterkeren så blir det veldig bra: dynaBel BF4501 - 1200W - Autodesign AS

Siden du da bor i tønsberg, så blir ikke veien så lang opp til våle for å hente dette heller, så slipper du frakta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal like å se den forsterkeren du snakker om som yter 2x1200w i 2ohm, hehe :P

Du skriver at du vil ha mere spl enn sq, så da er nok ikke focal noe for deg, men en DD515b vil gi deg begge deler Digital Designs DD515b 15'' - Autodesign AS Og sammen med denne forsterkeren så blir det veldig bra: dynaBel BF4501 - 1200W - Autodesign AS

Siden du da bor i tønsberg, så blir ikke veien så lang opp til våle for å hente dette heller, så slipper du frakta ;)

Elementet har 300w rms og forsterkeren hadde 1200w rms... Blir ikke dette veldig rart!??? Unnskyld jeg spørr, kan ikke dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200w rms er ved 1ohm. Du kommer til å få 800w ved 2ohm, og dette blir fordelt over 2 spoler, så det blir helt topp. En forsterker som kan gi nok effekt er bare fint, for da får du full kontroll over suben din. Det hadde vært værre hvis det var motsatt, da det er lettere å ødelegge en sub med for svak forsterker ;)

 

Ah okei takker :) :)

Vet du om noen steder jeg kan finne bra tegninger på kasse til elementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår