Gå til innhold

Hyle/suselyd mens motor går - Mondeo 1997 2.0 ghia


Slogstorm

Anbefalte innlegg

Høres ut som en vakuumlekasje en eller annen plass. Den høres veldig godt når jeg kjører med vinduet nede i trange gater, spesielt når jeg tråkker litt på gassen. Jeg har også hatt problemet med at når jeg akselererer så er det akkurat som om kraften dør ut og jeg får ikke mer enn 4000rpm på bilen. det gjelder både på tomgang og mens jeg kjører.. Håper noen kan hjelpe meg!! :-)

*1996 Renault megane 2.0 16v F7R* Står...

*2001 Seat leon 1.8 20vt 4x4* SOLGT

*1996 Chrysler Neon 2.0 16v* STJÅLET :p

*2004 Audi A4 1.8TQ S-line* SOLGT

*1997 Ford Mondeo 2.0i ghia stv* Nåværende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg sett på alle slangene, men det har du kanskje gjort? Et gammelt triks er å la bilen stå på tomgang, og spraye startgass på vakuumslangene, hvis turtallet øker har du funnet en lekkasje. Du kan også prøve å koble av slangen til bremsekraftforsterker og plugge slangen igjen med en bolt eller lignende, hvis det løser feilen har du lekkasje i bremsekraftforsterkeren.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med T-stykket, er det slik at hvis det er en lekasje der, så får jeg altså ikke mer enn 4000rpm? Eller har det med noe annet å gjøre? Hva har bremsekraftforsterkeren å gjøre med turtallet forresten? Jeg har prøvd å lete nøye å hørt etter hvor lyden kommer fra, men har ikke sett noe.. Skal se under coilen i morgen. Virker som om dere er godt kjent med Mondeo, så jeg har noen off-topic spørsmål også :-P har ikke bremselys i det hele tatt, ingen sikringer eller noe er gåent, å heller ikke pærene. Så er det normalt at bryteren under bremsepedalen ryker? Har også en sykt irriterende relé tikking rett ved siden av rattet, og hver gang den tikker går lyset av og på i taket som et lynnedslag (sterkt LED lys). Noen forslag til hva det kan være? Takker for alle svar.

*1996 Renault megane 2.0 16v F7R* Står...

*2001 Seat leon 1.8 20vt 4x4* SOLGT

*1996 Chrysler Neon 2.0 16v* STJÅLET :p

*2004 Audi A4 1.8TQ S-line* SOLGT

*1997 Ford Mondeo 2.0i ghia stv* Nåværende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du takbøyler på bilen ?

 

Veldig mange som tror det er noe galt med bilen pga suselyder/hylelyder, men så viser det seg at det bare er takstativet som forårsaker det.

 

Utover det, hvis problemet med turtallet er vedvarende så ville jeg sjekket EGR systemet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår