Gå til innhold

Ulyder og motor problemer! Golf 3 1,6 GL 1996

Ranger emnet


anern07

Anbefalte innlegg

Halo, Ting startet og skje uka som var, når jeg kjørte i 2 gir så kom gassen så forsvant den, nesten som om bilen kutta eller noe i den duren,

 

og nå har det kommet opp sånne søte skrapelyder ved gasspådrag, og når man trykker inn clutch så stopper lyden, Kommer lyden fra girkassa(?) høres mer som det kommer fra motor!

 

i dag stod parkert på en parkering som var full av is før i dag, og der slapp jeg clutch for fort, så jeg kvælte bile`n så skulle jeg starte igjen, og da hørtes det ut som den stakkars golfen hadde blitt forandret til en tresnekke, putra og dæva på turtall og stoppa, gikk ut av bilen og så dumt på den så satt jeg meg inn og prøvde og starte igjen, da startet den, noen som har vært borti detta før ?!

 

:helpme:

 

Mvh Andrè

Volkswagen Golf 3 GL 1.6

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hjullagre, bremser, drivknuter, drivaksler og girkasse, ett eller annet sted her er det noe galt siden lyden forsvinner når du clutcher.

Når det gjelder motoren så er det ikke lett å stille diagnose ut ifra så lite info. Det du kan gjøre er å sjekke om motor suger falskluft og sjekke tenningssystemet (plugger osv). Alternativt kjøre til et verksted om du ikke har videre kunnskaper om motor ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min golf 3 98-modell høres også ut som en tresnekke hvis den blir startet raskt etter den ble kvelt, så tror det er helt normalt :P

 

Jeg har også skrapelyder ved gasspådrag. Jeg ble fortalt av en mekaniker at det var innmaten i eksospotta lå løst inni, så det var ingen fare så lenge det ikke er hull på utsiden. Men jeg vet ikke om det er det samme hos deg da... :)

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår