Gå til innhold

Bil til 30 - 55.000kr

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

Hva er galt med denne da?

 

Virker som det er smak og behag på egentlig alle biler, alle er forskjellige og spørs vell egentli hvor flink man er til å passe på bilen..

 

Når jeg trykker på linken, får jeg opp:"Hyggelig gjennomgående 4(5)-roms leilighet - V/Voksen Skole". Tror det var det TL3518 siktet til :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8T vil jeg så absolutt ikke ha.

Bare tull med de slik jeg har erfart.. Tikker på tomgang etter en liten stund, oljepumpa ryker, ++

Bare dyre feil, ivertfall slik jeg har erfart det med alle "råne" bilene her..

min 1.8TS har jeg alldri hatt problemer med.. er vell det at folk ihjelkjører disse bilene og dårlige rykter kommer på veien, men det var snakk om disse 1.9tdi motorene så er det vell mer problemer med de enn 1.8t motorene.. vurderer og selge a4 min så ta deg en tur innom biler tilsalgs her på forumet..super familiebil for min del ihvertfall! :)

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du VIRKELIG bør se etter når du kjøper bil og har barn på vei, og det er skyvedør for baksetepassasjerer.

Bare PRØV å sette inn et barnesete eller hjelpe et barn med å spenne seg fast i ett når bilen står på en parkeringsplass og det er trangt mellom bilene...

1975 GS Pallas 1.2L - Spiker etter at oljekjøler sprakk.

1984 CX 2.0L- Motorhavari.

1992 BX Estate - Rygget over av en 6WD Dumptruck...

1998 Berlingo 1.4L - Truffet av rullende SUV...

1999 Berlingo 1.4L - Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39039949

 

Denne frista litt også.. :) menne, kompis mener bensin motorene til mondeo ikke er så gode..?

Og vet den sliter med rusta..

 

Det med skyvedører hadde sikkert vært kjekt, men her i lille rørvik er det strengt tatt ikke nødvendig.. :)

 

De problemene som er på bensinmotorene er de jeg tidligere nevnte. Spjeldene kan fikses, da er det verre med oljeforbruket. Som brukeren "mondeo" her inne sier, så er problemet med oljeforbruk enten tilstede fra bilen er ny, eller ikke i det hele tatt. Det er altså ikke noe som kommer etterhvert. Jeg har bensinmotor, og etterfyller noen få dl i løpet av et år. Du må rett og slett spørre selgeren om bilen bruker olje, og i såfall hvor mye. Lyger han om dette, er det reklamasjonsgrunn, så det er best å være ærlig.

 

Bortsett fra disse to svakhetene, vil jeg påstå at det er gode motorer bare man finner en av de som ikke bruker olje.

 

Rustproblemet sitter i falsen i bunn av dørene, disse har gjerne blitt byttet på garanti. Det er bare å kjenne på denne falsen, så finner du fort ut om bilen har rust eller ikke. Såvidt meg bekjent er det ikke utpreget rustproblem andre steder på bilen.

 

Men har du mulighet, ville jeg lagt i noen lapper mer og kjøpt en 04 eller nyere, og med lavere km.stand. Endel feil ble utbedret på 04-modellen, så det er et tryggere kjøp.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers mener jeg også at Peugeot 406 stasjonsvogn med HDi-motor er et godt kjøp. De er billige(siden de er franske), gode å kjøre og driftssikre. Vet om en som har runda en halv million km og vel så det, går fint enda. Peugeot har lagd mye dritt, men 406 etter facelift er ikke i den kategorien. Og man kan gjøre svært gode kjøp hvis man velger en "upopulær" bruktbil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en 406 HDI, 110hk`en. Facelift.

Veldig fornøyd med min hvertfall. Peugeot har jo et rykte på seg for å produsere mye crap, men jeg vil påstå at de få svakhetene de har er småtteri i forhold til for.eks Passatene, da primært 3B karosseriet.

 

Vil kanskje si den er litt slapp for mitt vedkommende, men det hjalp betraktelig med en liten boks under panseret. Forbruket er under halvliteren på blanda kjøring.

 

Om du bestemmer deg for en slik, kan du jo kikke etter et par gjengangere:

 

- Rust i fals under panseret, i området rundt panserlås. Fikk mitt nytt på rustgaranti.

- Spissestagene bak pleier å ryke titt og ofte på disse. Kjøpte nettopp nye til min på Ebay. 200,- for begge inkl frakt..

- Airbaglampa blinker stort sett på de fleste, dette fikser du ved å lodde kablene forbi den oransje kontakten under setene.

 

Utover dette har ikke jeg merket til no mer med min. Kjempefornøyd, god kjørekomfort og en driftsikker bil.

 

Denne så ut til å være et greit kjøp, om du kan bytte et partikkelfilter sjøl.

https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36915128

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår