Gå til innhold

motor starter ikke

Ranger emnet


hundråførr

Anbefalte innlegg

har bytta topp pakninga på motoren og faktisk kjørt noen mil med bilen etter det, men dog uten turbotrykk, hadde glemt å koble til en vakumslange, så skulle jeg bytte ånderøret som er skrudd fast i blokka for det sprakk i prosessen med pakningsbytte, litt stressa, skrudde som f... og kasta meg inn i bilen for å bare for å sjekke at jeg hadde eliminert turbotrykks problemet, å kjørte nøyaktig 500 meter, så bare døde bilen, ingen forvarsel, ingenting som tilsa at her var det no galt.

 

fikk slept bilen hjem, å får ikke start på den, ikke ett host engang, sjekka om jeg gjorde n feil med register reima, en nei, sjekka alt av sikringer, koblinger i motorrom tilfelle jeg hadde vært borti noe, men kan ikke finne no, noen som har opplevd detta før å kanskje kan gi meg en pekepinne på hva jeg kan gjøre???

 

glemte å skrive at detta er en 00 mod passat 1,9 dti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er pumpedyse, da er den vel 110, prata med møller å de sa det var pumpe i tanken, for de mente den ikke fikk nok mat, reiv opp lokket på tanken å der var det ingen pumpe, til tross for at de sjekka det opp og påsto hardnakket at det skulle det være, greit nok, åpna lufteskruen på dieselfilteret å det var tomt, brukte trykkluft å fikk fram diesel til filteret og åpna samtidig slangen til pumpa og fikk fram diesel der, prøvde å lufte dysene, men virker som det bare kom luft, grunn litt rarrt for jeg lufta i går å da sto dieselspruten ut av rørene, nå skjønner jeg igrunn lite,

 

men den har jo stått ute i noen dager nå i 15 blå, å fikk ett tips om det kanskje kunne være sommerdiesel på tanken for vistnok skulle flere ha vært plaget med frysing, men henta jo bilen i 18 blå ute å ingen problem, å har ikke etterfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har dieselpumpa framme på motoren og utvendige dyser og rør har du ikke pumpedyse.... 110hk har fordelerpumpe. 115hk har pumpedyse. Dvs dysene sitter under toppdekslet, ingen dyserør, dysene får diesel gjennom små kanaler i topplokket.

 

 

Du skriver heller ikke om du har 4hjulstrekk eller ikke. Sitter ingen pumpe i tanken, men er en slags mekanisk pumpe som sender diesel fra ene kammeret til det andre. Den pleier å feile, da tømmer du ene kammeret i tanken bare, så den tilslutt ikke får diesel.

 

Om du nå har diesel i filteret, åpne alle dyserørene ute på dysene 2runder ca og kjinn til det spruter diesel. Skru igjen å start.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du!! da har jeg fordelerpumpe :-) har heller ikke 4hjulstrekk så da har jeg ikke mekanisk pumpe heller, har åpna røra å kjinna, men ingen diesel, men pumpa durer/tikker når jeg setter på tenninga i ca 20 sek, så stopper den, møller sa at da bygde pumpa opp trykk, men den er vel nesten så mekanisk som man får den så det stemmer vel ikke, kanskje feilen ligger der, magnetventilen krangler og åpner ikke for diesel, eller er jeg skikkelig på bærtur nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår