Gå til innhold

Ranger emnet


krabben

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har på vinterhalvåret et merkelig fenomen som oppstår.

Når jeg vrir på nøkkelen på kalde dager/våte dager så gløder motoren, får OK i displayet, spenningen ligger på ca 11-12 V. Men start motoren begynner ikke å kjinne. I starten kom somregel startmotoren etter et par sekunder med holding av nøkkele i kjinne posisjon. Men di siste dagene kommer ikke startmotoren igang i det hele tatt. Da har jeg med hell varmet opp diesel filtereret, og da har jeg til slutt fått start på motoren hver gang.

 

Men har diesel filteret en forigling mot startmotoren eller er dette tilfeldig ? Har kjøpt nytt filter, men ikke fått tid til å skifte enda.

Batteriet er av typen Optima Red Top- relativt nytt, glødeplugger skiftet i fjor. Toppladet for et par dager siden.

Livet er for kort til å kjøre daffe biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sliter fortsatt, har satt inn nytt batteri, nytt gløde rele, nytt diesel filter, nye glødeplugger. Holder nøkkelen i kjinne possisjon i flere sekunder. Er jeg heldig begynner starteren å dra rundt. Da starter motoren lett. Men av og til kommer den ikke i det hele tatt. Da er det bare å pakke sammen å prøve på et nytt tidspunkt.

 

Tips jeg har fått:

Bakstykket på tenningslåsen. Liten tro på da bilen starter altid ellers utenom kjølen

Starteren trenger en overhaling, bytte..

Har fått tips om temp sensor som forteller ECU om det er nødvendig med Gløding. Men strengt tatt er det signalet til innslaget som er problemet mitt.

 

Noe med innspill ? Trenger sårt litt expertise. Audi skulle ha 2000 for å begynne feilsøkingen. Siden dette er veldig periodisk å fullstendigt væravhengig tipper jeg det er tidkrevende å dyrt.

Livet er for kort til å kjøre daffe biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må måles om startern får styrestrøm fra tenningsbrytern, sansynligvis så er det feil på starteren. Hadde du tatt bilen din på verksted med en gang før du skiftet alle dissene delene så hadde det ikke blitt voldsomt mye dyrere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel batteri å gløde rele var vel det eneste som gjerne ikke var høyst nødvendig. Men som er greit å ha bytta. Har gode kontakter i mekonomen. Så kosten var ikke avskrekkende. Får ta meg bryet å overhale starteren. Fin kosejobb på kjøkkenbenken det

Livet er for kort til å kjøre daffe biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår