Gå til innhold

volvo 740 tennings problem, får ikke gnist

Ranger emnet


drifter16

Anbefalte innlegg

har et problem med tenningsystemet etter vi retta ut noe bulker etter en tur i en veldig d�rlig plassert h�yspentstolpe. :( -.-

bilen sveiv fint etter det, men etter vi tok � slo ut noe bulker � noe styr, tok ca en halv time s� var bilen helt d�d.

smellet skjedde med lykta p� f�rerside, samme side som coilen er p�.

 

f�r alts� ikke noe gnist ut p� tennpluggene, jeg har bytta fordelerlokk og rotor og tennplugger.

h�rt noe om at det er noe f�lere og noe moduler som er med � styre spenningen ut til pluggene ?

 

skal det komme gnist i plugg n�r jeg setter den til jord og setter kabelen som g�r til fordelerlokket p� hodet p� pluggen ?

 

har ogs� funnet en bred kontakt som l� l�st, ledningene fra denne "kontakten" er koblet inn p� coilen og p� den delen rotoren er festet p�, s� f�lger den en svart ledning med p� sia som er r�ket.

 

det er en B230A motor, forgasser, 86 mod

 

HJELP st�tt i 3 dager � skrudd meg gr�nn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tennplugg og sett den i ledningen som går ut i fra coilen, legg den mot stål og kjør den på startern. Kommer det ikke gnist der da så er sansynligvis coilen død. Sjekk også om det er 12 volt inn på coilen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke noe gnist der :( jeg har målt coilen etter spesifikasjonene i haynes, 0,5 - 1 ohm på svakstrømstilkoblingene, og 6000 - 9000 ohm fra sterkstrøm til svakstrømtilkobling så den bør jo være i orden ?

 

skal det være 12 volt inn på begge svakstrømstilkoblingene med tenningslåsen i hakk 2 ?

er vel punkt 15 og 1 på coilen

Endret av drifter16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvor det skal være strøm på tenningsbryteren, men om du har 12 volt inn på coilen og ingen gnist ut så er det ikke så mye tvil om at coilen er død.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår