Gå til innhold

Flatt batteri Ford Mondeo MK4


Rune Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Ford Mondeo 2008, 2,0 TDCI Titanium X. Batteriet mitt flater ut om vinteren, etter å ha brukt motorvarmer kun 2-3 ganger. Hvis jeg ikke bruker motorvarmer, starter ikke bilen ved -12 grader. Er litt oppgitt, og hørt med noen venner. En av dem ba meg kjøpe batterilader, noe jeg har gjort på BiltemaBatterilader 6/12 V, 4 A - Biltema. Men nå skjønner jeg ikke hvor jeg skal koble minuspolen. Rett i karosseriet, eller finnes det en minuspol ? Jeg får heller ikke kjørt dieselvarmeren med funksjonen "active now". Trodde dette ville sette igang varmeren med en gang, men den gang ei.

 

Hva gjør jeg, hvordan gjør jeg det ? Til og med min gamle bil, en 97 modell Peugeot 406 startet etter å ha stått to mnd i kulda. Hvorfor gjør ikke Ford det samme ?

 

Desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skaff deg et skikkelig batteri. AGM-type.

 

2. Det er to poler på batteriet, en er merket med + og den andre med - (Men du kan også koble minus til karosseriet hvis det er enklere.

 

3. Du får ikke startet motorvarmer hvis du har lite drivstoff på bilen, tror den slutter å fungere når du har så lite at drivstofflampa lyser.

 

4. Sjekk om Ford har en programvareoppdatering til din bil.

 

5. Nye biler har mye elektronikk som bruker strøm hele døgnet, men dette skal ikke være noe problem selv om bilen står lenge. (Da skal den nok stå veldig lenge)

 

Jeg har en 09 Titanium Sport, og har ikke problemer med dette selv.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skaff deg et skikkelig batteri. AGM-type.

 

2. Det er to poler på batteriet, en er merket med + og den andre med - (Men du kan også koble minus til karosseriet hvis det er enklere.

 

 

 

Jeg har en 09 Titanium Sport, og har ikke problemer med dette selv.

 

Minuspolen er skjult, og når jeg fester minusen i karosseriet, melder laderen at det ikke er mulig å lade batteriet. Den varmer fint, og har ikke vist tegn til lavt batteri, men er redd det kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår