Gå til innhold

Grøftelys på passat 3b

Ranger emnet


Sajjah

Anbefalte innlegg

Hei!

Legger ved linken til en samtale jeg har sett her inne tidligere, så blir det lettere å forklare :)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/221500-mitt-lille-prosjekt-passat-3b-oppdatering-17-08-2010-a-4.html

 

Den passaten som ventostian har er, er helt lik den jeg nå har. Ser at han har satt på grøftelys i de nedre grillene på sin, og jeg har ufattelig lyst på sånne selv.

Har vært i kontakt med alle og en hver, og slike griller til å plassere tåkelysene i er ikke lenger i produksjon, så har dermed ikke klart å få tak i dem. Har lett side opp og side ned i evigheter nå, men uten hell foreløpig.

Så jeg lurer bare på om det er noen her inne som vet hvor det går ann å få tak i slike? Evt. om noen her inne på forumet har liggende, og er interessert i å kvitte seg med dem? Er da selve grillene jeg er på jakt etter, tåkelysa i seg selv er det ikke så vanskelig å få skaffet :p Trenger ikke være nøyaktig like som de ventostian har på sin, da jeg vet at det finnes flere forskjellige typer, men bare noen som passer til passat 3b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

 

Ser i utgangspunktet ikke ut som de der passer til 3b? Har tilsvarende ettermontert på min 3bg, men grillen på 3b er da mer lik den første linken? (googlet bilder av 3b)

 

3b har "delt grill" der det er ett element/innsats for hvert tåkelys som går frem til "delelinjen" og en midtre grill -mens 3bg sine tåkelys er integrert og har delelinjen "inni" som vist på linken til bagg33k ;)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Disse skal passe til din bil, om årstallet den er produsert i, er mellom 97-01 ;)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst og du absolutt vil ha kurve/tåkelys nede på din Passat -97 til -00 har jeg en anna løsning.

Hella Micro DE plassert bak grillen på hver side nede. Eneste modifikasjon er at de kommer litt an på hvor du plasserer de lyktene at du må skjære av litt på tykkelsen på grillen.

Ønsker du bilder kan jeg være bhjelpelig....

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han allerede har relee, ledningsnett og lykter -men bare er ute etter grillen/festeanordning så er vel det ikke behov for å modifisere?

 

Min mening er iallefall at om en kan få det tilnærmet orginalt -så er det det beste for utseendet. Det å begynne å modifisere med egne løsninger er ikke alltid like greit for senere -også hvis han skal selge bilen :) Men det er nå bare meg... ;)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han allerede har relee, ledningsnett og lykter -men bare er ute etter grillen/festeanordning så er vel det ikke behov for å modifisere?

 

Min mening er iallefall at om en kan få det tilnærmet orginalt -så er det det beste for utseendet. Det å begynne å modifisere med egne løsninger er ikke alltid like greit for senere -også hvis han skal selge bilen :) Men det er nå bare meg... ;)

Bare sånn av nyskjerrighetens viten..... Levertes de modellene fra -97 til 2000 orginalt med noen K/T-lys nede? Trudde de bare var i hovedlykta....

Det jeg tilbydde var å fortelle hvordan jeg har løst det "problemet" når det ikke er Orginale K/T-sett med griller å få tak i(ja jeg har også bestilt på eBay og fått noe som overhode ikke passer).

Jeg har altså montert bak grillen,og trenger egentlig ingen modifisering. Kun noen skru-hull og eventuelt skjære litt i grillen(som da uansett ikke blir å vises hvis han ønsker å fjærne dette i ettertid)

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 3b ble ikke levert med lys i nedre grill, og det må fortsatt "fikses" litt for at det skal passe. Grillen til passat 3b er 2- (2 ikke 3) delt. En kort del der slepekroken er gjemt bak, og en lang del som dekker resten.

 

Jeg har da mer tro på løsningen bassoflove snakker om, siden det faktisk kan la seg gjøre uten å sage opp grillen.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår