Gå til innhold

:D Hva har du kommet igjennom EU-kontroll med?

Ranger emnet


Lars Verde

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på eu-kontroll nå snart, og tenkte det kunne være morsomt med en tråd hvor alle forteller egne opplevelser eller andres om hva en har kommet igjennom med :)

 

Jeg kan begynne, fattern hadde en gammal citroen en gang, denne var så rusta at det var rett før dempertårnet knakk, helt tydelig rust, viste seg at eu-kontrolløren aldri åpna panseret :D

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anmerkning på dårlige bremserør bak. Byttet selvfølgelig bremserørene selv. Da jeg skulle lufte bremsene etterpå knakk niplene, så jeg måtte kjøpe nye bremsesylindre. Ble noe trøbbel med monteringa, så pedalen ble myk og håndbrekket dårlig. Men på etterkontrollen sjekkes bare utestående feil. Så med flunkende nye bremserør, sugende pedal og slapt håndbrekk ble bilen godkjent for to nye år.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjennom en bil helt uten annmerkninger, syns det virka litt snodig for selv om bilen var bra så var det fortsatt en ganske gammel bil. Så jeg spurte om det ikke var noe jeg burde være obse på kunne oppstå i nær framtid i det minste.. Men fikk til svar at neida bilen var helt grei. Kort tid etterpå holdt ene opphengskula framme på å dele seg. Gikk heldigvis bra, da det ble oppdaget mens bilen sto på jekken.

Så man skal ikke stole blindt på en EU kontroll, man bør være litt våken selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en `05 Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD aut.

Hadde EU i `09 og i fjor, hvor den begge gangene ble godkjent med defekt, og jævlig skranglete, katalysator.

 

Bilen har passert 420.000 km og eneste jeg har gjort med den utenom servicene, er en overhaling av automat-kassa.

 

Fikk beskjed om at katalysatoren kostet rundt kr 7.000,- den gang den gikk i "oppløsning" men fant ut at det var det ikke verdt å fikse (før EU gjør det nødvendig), da den kun skrangler på tomgang.... ;-)

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var med 740'n:

Kommet gjennom EU kontroll to ganger med senkesett, som ikke var godkjent i vognkortet. Tredje gangen blei jeg busted.

og en eksoslekkasje i manifold. hørte det poffa skikkelig når du rusa'n.

 

Så påstod dem at bremsa hang på bak. Løfta opp bilen og kjente på hjulet. Var så vidt det var motstand. Sendte bilen avgårde på etterkontroll. da gikk den gjennom xD

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elektrisk konvertert 1974 Volkswagen "Boble".

http://www.elbil.no/wiki/Voltswagen <3 <3 <3

 

/thread.

Endret av Nugatti

2003 Lexus IS200 SportCross (seks sylindre, seks gir og bakhjulstrekk!)

1996 Toyota Corolla (solgt)

-------------------

TOM! DU KAN IKKE STRIKKE I SLIKE HASTIGHETER! FAEN TOM! IKKE SPILT HELT NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjennom med ein Mercedes W124 300TE med avrusta bakstilling. Visste ikkje om det sjølv, men når eg jekka opp bilen og tok av dekke for å stramme håndbrekke såg eg at bakstillinga bare hang i 2 og et halvt feste(skal være 4). Eine var heilt avrusta, og det andre var halveis knekt av. Skjønte da hvorfor bilen gikk som en slange ved "kickdown" :S

 

Utennom det har det bare vært manglende hjulbolter og slike feil som ikkje betyr så mykje...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår