Gå til innhold

Hjelp til budget anlegg (Opel Corsa)!

Ranger emnet


d2001

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Har en venn som har en Opel Corsa 97 mod. 1,4.

Han har lyst til å hive ut papp-høyttalerene og plastikk-spilleren og kjøpe/installere noe mer brukbart. Hele målet er å komme et hakk eller to høyere opp i lydkvalitet.

Selvsagt skal han høre mest på pop/rock. Og lydnivået pleier å være normalt mens han kjører, dvs. ikke som i et råneanlegg hvor målet er å spille mest mulig høyt.

Også må han ha navigasjonsanlegg siden han små-reiser ofte i skandinavia.

 

Her er skissen foreløpig, som jeg laget ved å surfe gjennom par nettsider:

Spiller m/ nav.: Blaupunkt E-1 (7.490)

Forsterker: Blaupunkt GTA-2200 (990)

Høyttalere: Pioneer ----- (1000 maks.)

Aktiv subw.: JBL Basspro (2000)

Montering: Hos Strømmen Bilradio (satt av 1000)

SUM: 12.480

 

Kjøper alt fra bilradiospes.no (gratis frakt), bortsett fra høyttalere og montering, som kjøpes "og" monteres hos Strømmen Bilradio.

 

Maks. budsjettet hans er 12.500, ikke en kr. over.

 

Ser dette ok ut?

 

Evt kommentarer: Sub'en er aktiv pga. minimal bagasjeplass fra før. Han har valgt å la monteringene skje av fagfolk, derfor Strømmen Bilradio. Jeg vet at forsterkeren er utrolig liten, men jeg velger den fordi den helt sikkert klarer bedre lyd enn Blaupunkts spiller-forsterker, og den er skambillig i tillegg.

 

Har dere noen kommentarer til dette? Syns det ser brukbart ut da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Strømmen bilradio kan visstnok ta noen skrekkpriser på montering iblant.

Bare rykter jeg hører, men du er advart;)

 

Leeeenge siden jeg var der sist (2 år siden?). Kjenner en som jobber der. Håper han fikser en "budget-friend-niceprice" hehe.

Men har sagt til kompisen min at han kanskje burde kjøpe et kabelsett til 6-700 spenn i tillegg siden det også kan løfte lydnivået opp et lite hakk.

 

Vet du om noen steder eller anbefaler du om et sted i nærheten av Oslo hvor de er greie på monteringspris? Er bare nav., høyttalere forsterker som skal monteres. Klarer man ikke dette på ca. 2 timer (500 kr/t. x2)?

 

EDIT: Letet litt i forumet og fant ut at SoundPressure var anbefalt flere ganger. Tror vi heller stikker innom der da, hvis Strømmen folka tar litt overprising... Også kjøpe et høyttalersett fra dem i samme slengen også. Kabler har han vurdert og strekker budsjettet med 700 til! Dette blir bra tror jeg.

 

babyhmm? Parti parti. ;) Ses på treffene folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

Spiller m/ nav.: Blaupunkt E-1 (7.490)

 

Finnes nok ingen konkrete alternativer på det norske markedet pr. idag :D

 

Originally posted by d2001

Forsterker: Blaupunkt GTA-2200 (990)

 

Kongepris....på en kurant forsterker! :)

 

Originally posted by d2001

Høyttalere: Pioneer ----- (1000 maks.)

 

Tja...for 1000,- så hadde jeg heller tatt disse...spiller bedre..og har separate diskanter..slik at du får lydbildet i 'normal' høyde ;)

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=877

 

Originally posted by d2001

Aktiv subw.: JBL Basspro (2000)

 

Denne spiller enda bedre: ;)

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=820

 

Originally posted by d2001

Montering: Hos Strømmen Bilradio (satt av 1000)

 

Frykter at det der kan være litt i minste laget ja....montering av noe slikt tar nok en del lengre tid en to timer er jeg redd...og da har jeg heller ikke tatt høyde for gaffel-regning-skriving :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår