Gå til innhold

Tips og råd til 944

Ranger emnet


StigBjerke

Anbefalte innlegg

Så ja tiden står snart for døra for å kjøpe en bil. Har jo tenkt lenge på Audi 90 Q ettersom det er en kul og ganske billig bil.

Men så i det siste har jeg sett litt rundt på Porsche 944, som er en dødskul bil til en (relativt) billig penge.

Ettersom jeg er en 18 åring tenker du sikkert at jeg må ha det kjappeste for penga med basskasse på størrelse med et hus. Men faktisk så tenker jeg rundt 160hk holder i massevis uansett, kjører jo tilmed i fartsgrensa når jeg låner pappas Scirocco R. porsche har alltdid være en "guttedrøm" så er jo bare helt konge at jeg faktisk kan kjøpe en sånn.

 

Har skumlest litt over noen av de lignede trådene i forumet her så har sett noen tips anngående kjøp osv. (Girkasse spesielt)

Leste også at de er driftsikre, ligger godt på veien og er trygge. Dette er jo et stort pluss.

 

Men lurer litt på anngående musikkanlegget i bilen, som sakt er ikke interissert etter noe sånt super bass saker. Men er dette helt OK og kan brukes til å spille av musikk ved en grei kvalitet?

Og hvordan er mulighetene for CD/AUX spiller til det eksisterende annleget?

 

Lurer også litt på med drivstoffbruk. Hvordan sånn cirka ligger en N/A modell fra 1982-185 innenfor det feltet?

 

Har du noen andre innspill anngående kjøp av en 944 så er det bare å komme med det og!

Takker på forhånd!

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo gamle biler, so spilleren er som oftest bytta. Skal nok ikkje være problem å bytte spiller og høgtalere.

 

Som med andre biler so bestemmes drivstofforbruket av høgrefoten og type køyring. Eg veit ikkje kva drivstofforbruket er på 944, men er sikkert ganske likt som andre bensinbiler.

 

Det kan bli dyrt å kjøpe ein bil i dårlig stand, so kjøp ein som er i god stand.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Og så har jeg spørsmål anngående ratt og airbag:

Jeg har sett det er noen av de som kommer med ratt som ikke er helt etter min smak.

Det er vel fullt mulig å skaffe et ratt fra en annen Porsche modell og sette bytte ut orginalen? Det nye rattet kan også inneholde Airbag? Eller blir det utrolig dyrt med tanke på alt det andre som må innstaleres ved en airbag?

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Og så har jeg spørsmål anngående ratt og airbag:

Jeg har sett det er noen av de som kommer med ratt som ikke er helt etter min smak.

Det er vel fullt mulig å skaffe et ratt fra en annen Porsche modell og sette bytte ut orginalen? Det nye rattet kan også inneholde Airbag? Eller blir det utrolig dyrt med tanke på alt det andre som må innstaleres ved en airbag?

 

Den bruker ganske lite på mila til vanlig, den er jo tross alt veldig lett. 0,6 på lang tror jeg er helt realistisk. En av mine brukte 2 liter på mila på banekjøring, som også er relativt lavt. Du kan fint ettermontere en liten basskasse i en av sidebrønnene til bagasjerommet, da blir det akkurat passe lyd og du ødelegger ingenting av plassen/den er usynlig. Ratt er jo bare å bytte, airbag kan du se bort ifra å skaffe deg. Lykke til med 944, du blir garantert ikke misfornøyd!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det der ja. 0,6 er jo helt sinnsykt. Alt under 1,3 ville vært bra i mine øyne for en såpass bil.

 

Og med airbag er det vel bare mulig å få i rattet på de av 944 modellene som allerede har det?

Tviler nok at jeg kommer til å skaffe noe med aitbag da egentlig. Men man får vel andre litt penere Porsche ratt uten airbag også. Skal prøve å holde de synlige tingene fra Porsche, utenom CD/AUX spiller blir vel ikke det noe stort problem.

'84 Porsche 944 | '93 Honda Prelude 2.3i

x: '92 Porsche 968 | '02 BMW 318i | '97 Audi A4 2.6Q | '99 Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår