Gå til innhold

Mangellapp. Foraksel, foringer og kuler.


JonatanK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått en mangellapp etter eu-kontrollen, er det noen som kan hjelpe meg litt igang?

 

- Foraksel- slakk i innfestninger - venstre, bakre, nede. (Er det snakk om å bytte innfestning? Hvordan er forakselen festet?)

 

- Stor slakk i foringer bak. (Er det bare snakk om å bytte foringer?)

 

- Stor slakk i kuler bak. (Hvilke kuler er det snakk om?)

 

I tillegg har jeg en ulyd på høyre side, framme. En lyd som øker med farten, nesten som det slår litt. Den blir veldig forsterket når jeg clutcher, og når jeg svinger. Noen idéer om hva det kan være? :wonder:

 

Prøver å søke på nett, men finner ikke ut av noe særlig. Alle innspill mottas med åpne armer.

 

Lurer på hvilke deler som trengs, og om det er mulig å gjøre hjemme i garasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt gjetting iom at du ikke sier noe om hvilke grupper mangelene ligger under.

Foraksel er grei, anbefaler å bytte hel bru. Fremre bolten er litt kranglete da den sitter "feil" vei. Du kanytte bare foring, den må presses ut/inn, og neste gang får du sikkert mangel på opphengskula

BÆREARM FORD - Biltema

 

Foringer bak kan være mye. Er det under stabilisator? Og er kuler også under stabilisator?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt gjetting iom at du ikke sier noe om hvilke grupper mangelene ligger under.

Foraksel er grei, anbefaler å bytte hel bru. Fremre bolten er litt kranglete da den sitter "feil" vei. Du kanytte bare foring, den må presses ut/inn, og neste gang får du sikkert mangel på opphengskula

BÆREARM FORD - Biltema

 

Foringer bak kan være mye. Er det under stabilisator? Og er kuler også under stabilisator?

 

Forakselen ligger under for/bakstilling.

 

Det er under stabilisator ja. det gjelder både foringene og kulene.

 

Takk for hjelpen så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår