Gå til innhold

Depo Projector Frontlykt problem

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper jeg poster på riktig plass, og at dette ikke har blitt spurt om før.

 

Jeg installerte Depo Projector lights og ble sittende igjen med "park/blink lys" koblingene som ikke kunne kobles noen sted. Etter dette virket det som om visse elektriske komponenter ble "tregere", som det elektriske vinduet på høyre side...

 

Etter å ha lest endel på nett, kom jeg fram til at det er nok noe jord feil en plass og tenkte på de 2 ledningene på hver frontlykt jeg fikk tilovers... kobler jeg til de, ordner ting kanskje!

 

Ok, så her er problemet... Jeg hoppet rett ut i bassenget i dypenden, og skulle spleise "park light" koblingene til high-beam slik det var koblet "originalt"... Men istedet for å teste jord/volt på eksisterende ledninger, hadde jeg lest om at hvis det ikke funket den ene veien er det bare å snu koblingene og prøve igjen!

 

Blåøyd som jeg var gjorde jeg det og tok ett par sikringer... da skjønte jeg at jeg måtte finne svar på forumet her, eller ihvertfall kanskje få noen pekepinner på hva/hvor jeg skal feilsøke :)

 

Så nå fungerer ikke baklysene eller "park" lysene i det heletatt, men blinklys, ryggelys og bremselys fungerer akkurat slik de skal.

 

Trenger litt hjelp og kanskje noen peker om hva jeg kan feilsøke på for å få bilens baklys fungerende igjen!

 

Mvh

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_cs98:

 

Det jeg tenker på først er muligens at du har tatt de store sikringene også som sitter foran i motorrommet? Har du sjekket de?

 

Men det og spleise "park light" koblingene til high-beam, den var ny for meg :P For jeg gjorde det ikke sånn når jeg monterte mine Depo front lykter. Jeg borret hull i mine blink lys foran og monterte parklysene der, noe som jeg synes ble pent, veldig amerikansk og det gikk også gjennom Eu godkjenningen. Og det med at hvis det ikke funket den ene veien er det bare å snu koblingene og prøve igjen! Ja det var det jeg kom frem til også, men da er det kun snakk om de ledningene som allerede skal til nær og fjærnlys. Man skal ikke mikse Parklys med fjærnlys. Da kan jeg også se for meg at ting skjer, som at sikringer går osv.

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input, jeg har sikkert brent noe ettellerannet sted, men klarer ikke å finne ut hva...

 

Skal prøve ikveld og sjekke volt / kontakt fra parklys/baklys fram til sikringene... noen tips om hvor evt koblingsbokser kan befinne seg hadde blitt satt pris på :)

 

Har koblet fra de ledningene til park lysene, slik at jeg ikke skaper flere problemer...

 

Her er ledningene som ble "til overs", de er tapet igjen for øyeblikket... (ps ikke mitt motorrom!)

 

Dag

post-74661-1380485466869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nokk bytte/eller borre hull i blinklysa dine.. kan jo borre hull i DEPO hovedlykta å flytte over den kontakten dær også.. Jeg har bytta tilbake til orginale lyktene, noen som vet hvordan jeg kan få bort gule stuffet på de? Make'em shine again?! :D

Endret av Sorvik94
DEPO ikke DOPE... xD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nokk bytte/eller borre hull i blinklysa dine.. kan jo borre hull i DOPE hovedlykta å flytte over den kontakten dær også.. Jeg har bytta tilbake til orginale lyktene, noen som vet hvordan jeg kan få bort gule stuffet på de? Make'em shine again?! :D

 

Jeg gikk over med 2000 smergelpapir og en god dose med vann. Så litt polish etterpå. Var fortsatt litt gule, men ikke så matte. Ble blanke og fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår