Gå til innhold

Trykk i ekspansjonstank, ikke hvit røyk. termostat?

Ranger emnet


JAJOTA2

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en bil(passat 1992) som har trykk i ekspansjonstanken.

Siste 3 kjøreturene har jeg fylt på kjøleveske.

 

kjører 20 min f.eks kommer hjem å det ser ut som tanken er tom.

åpner lokket på ekspansjons tanken å det stiger til minimums merket.

 

men alikevel har det gått på endel liter.

 

plusselig idag forsvant varmen i varmeaparatet.

 

vannpumpe\registerreim er nylig skiftet.

 

den øvre kjukke slangen blir varm, men ikke den nedre kjukke med vanpumpa.

 

Kan det være termostaten? er ikke noe særlig hvit eksos.

de 2 målerene for bensin og måleren for hvor varm bilen er i dashbordet virker ikke

Endret av JAJOTA2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rettere sakt de øverste av 3 slanger på vannpumpa er varme,nederste av de 3 er kald.

da bilen har stått 6 mnd kan vel termostaten ha hengt seg?

 

bare fatter ikke hvorfor varmlufta plutselig forsvant inne i bilen og ser ingen lekasjer til tross for jeg har fylt på endel.

 

ikke hvit røyk og ikke vann i olja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det ver mye luft i systemet?. vert med på det samme med min audi v8. tømte systeme helt og fikk problemer med varmeapperat og vann som forsvant. dette gikk seg til etter en stund. i mitt tilfelle så var det mye luft som forsvant litt etterhvert og da måtte jeg tilsette mer vann

 

kan gått ver det, fatter ikke hvor vannet blir av. helte på 3 liter å startet opp idag.

lå under bilen å så etter lekasje uten å se noe. sjekket olja om det var vann i den men nei d var d ikke.

 

men hvis det er luft i systemet skal vel alle slangene ver varme for det?

 

er 3 slanger som går inn\ut av vannpumpa.de 2 øverste er varme,men ikke den nederste.

bilen har stått i 6 mnd så kanskje termostaten har hengt seg.

 

tenkte å prøve å skifte termostaten,men hvet ikke om jeg må av me dynamo å pumpa for å komme til?

 

så på feiltema at de har termostat og en termostat sensor, bør jeg bytte begge?

åpner ikke ventilen seg får vel ikke vanne sirkulasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få varme i varmeapparatet uansett om termostaten åpner eller ikke. Om den nederste slangen er etter termostat, den som ikke blir varm, så er det tydelig at termostat ikke åpner. Om du må av med dynamo for å komme til er umulig å svare på når du ikke oppgir motorkoden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få varme i varmeapparatet uansett om termostaten åpner eller ikke. Om den nederste slangen er etter termostat, den som ikke blir varm, så er det tydelig at termostat ikke åpner. Om du må av med dynamo for å komme til er umulig å svare på når du ikke oppgir motorkoden.

 

tenkte ikke over det.

WVWZZZ31ZNB310303

Motorkode: ABS

 

hva gjør at varmen plusselig forsvant idag da tro :p

hadde go varme i bilen, plusselig forsvant det å ble kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ABS-motor så har du std vannpumpe der termostaten sitter bak plastdekselet under selve vannpumpa. Denne kan du skifte uten å skru av noe som helst annet, kun tappe kjølesystemet først eller stå ute når slange og deksel løsnes. Har du servopumpe så kan den være litt i veien.

Varmen forsvant grunnet for lite kjølevann (luft) i systemet, og når det har skjedd er det veldig lett å ta knekken på toppakningen (om ikke allerede ødelagt) i samme slengen om man fortsetter å kjøre.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår