Gå til innhold

Løsne vindusviskerne

Ranger emnet


rubbykaasa

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle renske det som er under frontruten slik at jeg kan fjerne alt blader og dritt som forhindrer vannet i og rende vekk fra kupeen min!

 

For å fjerne disse dekslene må armen til vindusviskeren av. Jeg har tatt av den lille proppen som dekker skruen og skrudd av skruen, men armen sitter bom fast! Er den noen spesiell måte å få denne av på?

 

Husker jeg slet med det samme da jeg måtte utføre samme operasjon på min forrige bil da det rant inn på førersiden under ved pedalene. Men husker ikke helt hvordan jeg fikk det til da !!

 

Noen tips ?

 

takk

 

Seat Leon cupra 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen ut til viskerarmen er konet, er derfor den setter seg litt. Gjør som opelduuden sa, trekk lett i armen mens du rigler med den, uten at viskeren ligger mot ruten. Om den ikke løsner så bruk en avtrekker som avbildet.

Å varme med lighter (eller noe annet) skader bare lakken, la det bli med tanken.

 

KUKKO_Avtrekker_43-2_2-armet_thumb.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først "har dere her" :P

 

Har et problem med at det virker som at når jeg strter bilen om morgene når det er litt kaldt, samtidig som det er relativt fuktig, blåser lufteanlegget dugg opp på ruten og tar flere minutter før det blir borte. Hvor er det luften blir hentet fra ?`er dette under frontruten og kan ha noe med at vannet ikke renner skikkelig bort under frontruten som følge av mye blader og dritt der ?

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, luften blir hentet i vannkassen rett under frontruten. Når du fjerner løv og annen møkk så se om filter for varmeapparat (om montert) er tørt, noe det muligens ikke er siden det dogger. Sjekk da hvor fuktigheten finner vei ned på filteret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår