Gå til innhold

Kjøpe ny motor eller bytte toppakningen?

Ranger emnet


Passat00

Anbefalte innlegg

Har en Passat 00 modell med en 1.9 TDI Pumpedyse m/115hk.

 

Problemet mitt er at jeg ikke f�r varme inn i bilen min. Dette har jeg f�tt en mekaniker til � se p� og han har funnet ut at det er toppakningen min som er defekt/g�en. ( grunnen trenger jeg ikke f� svar p�)

 

Det som jeg trenger hjelp med er hva som er billigst for meg, siden jeg ikke har s� mye penger � bruker p� bil i en alder av 19.

 

mekanikeren skal mest sannsynlig fikse problemet n�r jeg har skaffet delene. og skal nok ha betalt for timearbeid p� dette.

 

og etter det jeg har h�rt er det vanskelig � finne "bare" en brukt topp, kontra en brukt motor.

 

En venn anbefalte ny brukt motor som han tippet ville koste rundt 10k, + arbeidstimer mekanikeren skal ha. mens en topp med pakkning tippet han kunne ligge rundt alt fra 4-6k + arbeidstimer mekanikeren skal ha.

 

s� hva er smartest � velge? har noen link til priser p� de to til min bil? tar alle tilbakemeldinger med stor takk.

 

PS. har ikke mye peiling p� bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes litt rart ut. Er topp pakningen gåen så brude du jo merke mye annet før du merker at det ikke kommer varme inn i bilen.

Som feks at lampe for kjølevann nivå begynner å lyse, motoren blir varmere enn den bruker.

Ville nu for sikkerhets skyll fått en annen mekanier til å sjekke..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv. glja er nok nesten hvit, kjølevennet spruter ut og dan tømmer kjølevann systemet med en gang.(vis ikke hadde han jo hatt varme inne i bilen når han startet å kjøre..

Å dette må jo være en sykt stor sprikk i toppen siden dem kan si det uten å ta av toppen, så han har nok måtte kjørt lenge med def pakning å varmkjørt motoren flere ganger så toppen er nok skjev.

Du ser jo hva han skreiv motoren har vært oppe i 130grader uten at han har stoppet bare kjørt videre..

 

Det billigste å beste er nok selg bilen som den står å kjøp en ny..

Vis du skal begynne å kjøpe ny motor og betale folk for å sifte den blir det fort dyrt å passat tdi får man fra 20.000 og opp.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår