Gå til innhold

Elektrisk servo går på og av

Ranger emnet


H3lld0g

Anbefalte innlegg

Hei, driver å fikser diverse feil med Damas bil.

Det siste problemet jeg har liten peiling på er hva som er galt med servoen hennes. Har søkt rundt på nettet etter forklaringer på problemet uten særlig hell.

 

Bilen er en Audi a3 2004 (type 2)

Situasjon:

Kom hjem fra 2 ukers ferie i sommer. Da var batteriet flatt, startet med kabler. Etter dette har den elektriske servoen funket av og på. Når bilen startes kommer det feilbeskjed på servoen og rattet tungt. Når den resettes ved å ratte over 10 ganger eller noe eller automatiske resettelsen under kjøring (tar fort 2-3 km). Etter en kjøretur hender det bilen startes med funkende servo innen en halvtimes tid, så startes den etter denne siden er det samme gørra. Kjedelig å ratte seg ihjel ved start eller kjøre på glatta med bil uten servo de første 2-3 kilometerene

 

Da er spørsmålet, hva er galt? Evt hva kan gjøres og hvor sitter servoen? :P

Hvis dere trenger mer info eller noe er det bare å si ifra så kan jeg gi mer utdypende informasjon :)

 

Takk for all hjelp uansett!

Endret av H3lld0g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bumper denne da dama mi har rimelig likt problem på sin 2004 audi a3 1.6

Har stått i to uker, fungerer fint til jobb(5min), og deretter 2x mindre turer samme dag på ca 5min hver. Da hun kommer ut fra butikken etter å ha vært borte fra bilen i 5-10min så er servoen helt død, og har vært det siden. Har ladet batteriet, tatt av pol i ca 5min, sjekket sikring på servostyringen, men ingenting får den i gang igjen. Det har vært varmt i store deler av disse to ukene, men har vært ned mot 20 minus nå rett før den ble brukt igjen. Har latt den stå og gå i 1t uten at dette hjelper heller.

Kan servotannstangen fryse? Har tenkt på å få kjørt den inn i varm garasje i kveld.

Spesielt at den fungerer fint halve arbeidsdagen for å så klikke helt, får dette ikke til å stemme med evt frysing heller.

Ser at overnevnte skriver noe ang resetting ved å vri på rattet, hvordan gjøres dette eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår