Jump to content

A6 Allroad uten lyd i høyttalere bak

Rate this topic

Roy001
 Share

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en pedantisk vedlikeholdt Allroad 2,5TDI (2001).

Skifter ut den originale Symphony radioen med en Kenwood 4028BT så jeg får telefonen koblet opp mot den.

Bilen er i utgangspunktet levert som varebil, og på DIN-pluggen til høyttalere vare det kun ledninger til høyttalere foran.

Men etter hva jeg kan se, er det høyttalere i bakdørene, samt at en av pluggene har ledninger for Line Out bak (rear).

Kan det ligge er forsterker et eller annet sted, eller evt. at disse ledningene ender opp et sted hvor jeg kan sette inn en forsterker?

Er ingen nybegynner med bil (30 års erfaring) men ny på Audi (A6) og spør derfor heller dere som kan disse enn å leite meg gal...

Gæærn nok fra før.

post-46068-13804854620195_thumb.jpg

post-46068-13804854620283_thumb.jpg

Guest Thoka85

Du må kjøpe en adapter å koble til ISO kontakten :)

Hadde samma problem på Audien min da jeg byttet fra originale spilleren til en Pioneer spiller

2360_phonocar_4_190.jpg

En slik adapter har de fleste butikker som selger bilstereo :)

Edited by Thoka85

Takk, Thoka85

Har forsøkt denne adapteren men det funka ikke.

Har lyd foran men ikke bak.

Som nevnt, så er det ikke lyd bak med originalradioen heller.

Hvor finner jeg forsterkeren til lyden bak (hvis den er her?)

Får rive av dørtrekka og sjekke at det ikke er dummyer som sitter der også...

Foreløpig løst saken!

Tok den kule 1600Lumen lykta og lyste inn i høyttalergitteret, og fikk bekreftet høyttalerenes eksistens i bakdørene.

Bak i varerommet. Sjekket først innenfor dekselet på venstre side, men der var det bare baggasjenett og lufttank.

Innenfor dekselet på høyre side fant jeg litt olje, litt mer olje og en flaske Golden Cock! i tillegg til en SUB woofer...

[ATTACH]34780[/ATTACH]

Og se! Den var ikke koblet til!

Som den elektrikeren jeg er, koblet jeg til pluggen, og VIOLA! med originalradiooen var det plutselig lyd bak!

Så da blir det en liten omkobling for å få til lyd fra "nyspilleren" også!

Detta blir morro!

Hater når ting ikke funker.

Dvs. når jeg ikke vet hvorfor det ikke funker.

Dessverre er jeg laget slik at når jeg vet hvorfor det ikke funker -og det ikke er noe farlig som er feil- så kan jeg leve med at det ikke funker... LENGE. til min kones fortvilelse over at sentrallåsen ikke fungerer på Ibizaen. Men det er en HELT annen historie.

Nå skarre ut og loddes! Kult med varmepumpe i garasjen. 21°C der nå, og masse lys. triveligere enn i stua med Skavlan i hvert fall. GRØSSS!!

post-46068-13804854620831_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Cathrinem
      Hei

Noen som har hatt problemer med bakdørene? Ser ut til at låsekassen er gåen? De kan åpnes innenfra, men ikke utenfra. Nå har den andre bakdøren også fått det problemet. 
      Noen med erfaring/ide innen dette som vet om det virkelig ER låsekassen eller om det kan være noe annet? Bilen min er audi a3 fra 2007, så den er noen år gammel. 

• By Audiomannen
      Hei. Jeg har nettop kjøpt ny Audi A3 '07, og det viser seg at bakdørene ikke låser seg opp med resten av bilen. Dørene bak kan ikke åpnes fra utsiden før jeg åpner dem fra innsiden og lukker dei igjen. Da fungerer dei som dei skal.  Dette er ikke et stort problem enda, men fryktelig irriterende om jeg har noe liggende i baksetet. Låser jeg bilen er det påan igjen.
      Selgeren min sa at der var noe jeg måtte fått programmert, men jeg har ikke funnet noe om det.
      Mvh. Simon
    • By Sondreka
      Heisann
      Kjøpte forsterker å subwoofer til bilen for 6 måneder siden, fungerte fantastisk ved både høyt å lavt volum.  
      Nå helt plutselig går den over i recover mode over middels bass.
      Den holder 13.6-13.9V da den er i protect mode
      Sjekket alle koblinger alt sitter godt å er koblet rett.
      Forstår ikke helt hvorfor det plutselig skjer :/ 
      noen tips?
    • By Datsurb
      Har kjøpt meg en 2015 208 GTLine som jeg stort sett er fornøyd med, men lyden i stereoanlegget er pill råtten. Vil tro at hovedproblemet ligger i særdeles puslete høyttalere fabrikkmontert. Jeg har kjøpt en aktiv bass og nye høyttalere til front dørene, men ikke påbegynnt arbeidet med å montere enda. Ønsker å planlegge godt først. Høyttalere i dørene skal gå relativt greit, men den aktive subwooferen er jeg langt mer skeptisk til. Bilen har Navi, ryggekamere etc, og da forstår jeg at selve stereoenheten ligger godt begravet bak touch skjermen. Jeg finner ingen dokumentasjon på om det er "line out" som standard på denne spilleren eller hvordan koble til en ekstern forsterker. Vet at det finnes en oppgradert versjon levert fra frabrikk med vesentlig mer lyd, men om de ekstra 200watt på denne sitter i ekstern forsterker vet jeg ikke.
      Spørsmålet er om noen vet hvordan man enklest kobler til den aktive subwooferen? Evt kan guide meg frem til et skjema med pinout for spilleren.

Espen
    • By mataman
      Har en WV T5, noen som kan anbefale meg noe bra stereo opplegg til denne bilen? Tenker at rundt 4-5000 er akseptabelt. Hva er dimensjonen på høyttalerne som sitter i dørene? 

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy