Gå til innhold

Mondeo 2001 2.0 TD vil ikke starte


Uno_Racing

Anbefalte innlegg

Har hatt en Mondeo 2001 modell i snart et halvt år, og har hatt få problemer med den.

Men nå i idag dokket det opp et lite problem.

 

Den starter ikke.

 

Når jeg vrir om tenningen hører jeg et lite klikk, men ikke noe mer. Strøm og lys fungerer som normalt og ingenting kutter ut. Prøvde med jump-starter da jeg mistenkte dårlig batteri, men dette gav samme resultat. Har ikke prøvd å dytte bilen i gang, men er ganske sikker på at dette vil fungere. Kommer til å prøve dette senere idag etter jobb.

 

Har ikke prøvd å lade opp batteriet, men når ikke jump-starteren fungerte har jeg liten tro på at opplading har noen annen effekt.

Kan starteren være defekt eller dårlig jording som er årsaken?

 

Som sagt er det et klikk når jeg prøver å starte, mens lys og instrumenter fungerer som normalt. Har heller ikke merket noenting som skulle gi en forvarsel for at dette kunne skje. Har startet alle gangene ellers og det var kun i dag at den ikke ville starte. Prøvde omtrent 10 ganger, men fikk samme klikket hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis defekt starter, innslaget som er utslitt. Du kan måle om det kommer fram 12 volt på den tynne ledningen som går inn på starteren når du holder nøkkelen i startpossisjon.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis defekt starter, innslaget som er utslitt. Du kan måle om det kommer fram 12 volt på den tynne ledningen som går inn på starteren når du holder nøkkelen i startpossisjon.

 

Synes det er rart at det ikke er kommet en liten forvarsel om dette. På min tidligere bil(oppstart m/rotor) ble starteren gradvis dårligere da den tilslutt tok kvelden etter et par uker med dårlig oppstart. At det skal skje så plutselig er litt rart synes jeg.

Derfor heller jeg mer mot en eventuell strømsvikt til starter eller en jordingsfeil, men jeg er ingen kyndig mekaniker. Skal få noen som er litt mer kyndig til å se på det til helgen, men håper at det kun er en ukontakt en eller annen plass. Skal få prøvd å målt volten til helgen da jeg ikke har utstyr til det hjemme:) Ellers blir det en del timer med demontering og montering av starter da det ser trangt ut i motorrommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår