Gå til innhold

Nissan Skyline GTR-R34 med norske skilter?


bi a op

Anbefalte innlegg

Har lest og hørt at en r34 kunne før i tida registreres med norske skilter på motorhistorisk grunnlag. Som betyr at den gjeldende bilen ansees som "sjelden" her i landet og blir et slags samle objekt for de norske veier. Da må bilen selvsagt være original. Om jeg forsto det riktig så var det ikke mulig å få dette gjort lengre ettersom det er en del r34 på veiene nå allerede.

 

Leste om at man kunne importere en r34 til Tyskland eller England, få dem EU godkjent og importere til Norge etter godkjennelsen, men dette var bare spekulasjon og ble aldri oppklart i de trådene jeg fant.

 

De finnes, da er det mulig. Noen må da kunne oppskriftene på å registrere r34 her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter hva en venn av meg fant ut angående import av r34 var bygge om bilen til venstre styrt så bygge om eksos kansje programvare motor for å klare avgass krav. Tuv gokjenne bilen i tyskland (tuv gokjenning koster vis rundt 30-50.000 alt etter hvor mye som dem måtte gå gjennom)

Da skulle det vis bare være å momse den inn så skal vel biltilsynet sjekke at den er i orginal stand og etter det betale engangs avgifter for å så kunne hente skilter..

 

Var vis blitt nesten umulig å få gokjent biler som er høyrestyrt nu..

 

Tar du inn en bil på motorhistoris så har du nesten ikke lov å gjøre noe med bilen, kan kansje til nød bytte til andre felger.

Å en jeg kjenner som jobber på biltilsynet sa at det var ikke lurt å ta inn bil på det nu da dem vis holder på med å rydde litt opp i det nu da det var sluppet inn all formange biler på det grundlaget. Men dem skulle vis begynne å kalle inn mesteparten nå å kontrolere at dem hadde grund til å være i norge på dette grundlag..

Det var ikke bare skyline dette, var vis mange merker, er bilen gjort noe med som har forandret den fra den orginale standen mister den retten til det grunnlaget og avsiltes, har den for høy effekt kommer avgiftene for det i tillegg.(synes det er litt drøyt da når du ikke har muligheten til å få skilter på den mere men avgift må du betale..)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva en venn av meg fant ut angående import av r34 var bygge om bilen til venstre styrt så bygge om eksos kansje programvare motor for å klare avgass krav. Tuv gokjenne bilen i tyskland (tuv gokjenning koster vis rundt 30-50.000 alt etter hvor mye som dem måtte gå gjennom)

Da skulle det vis bare være å momse den inn så skal vel biltilsynet sjekke at den er i orginal stand og etter det betale engangs avgifter for å så kunne hente skilter..

 

Var vis blitt nesten umulig å få gokjent biler som er høyrestyrt nu..

 

Tar du inn en bil på motorhistoris så har du nesten ikke lov å gjøre noe med bilen, kan kansje til nød bytte til andre felger.

Å en jeg kjenner som jobber på biltilsynet sa at det var ikke lurt å ta inn bil på det nu da dem vis holder på med å rydde litt opp i det nu da det var sluppet inn all formange biler på det grundlaget. Men dem skulle vis begynne å kalle inn mesteparten nå å kontrolere at dem hadde grund til å være i norge på dette grundlag..

Det var ikke bare skyline dette, var vis mange merker, er bilen gjort noe med som har forandret den fra den orginale standen mister den retten til det grunnlaget og avsiltes, har den for høy effekt kommer avgiftene for det i tillegg.(synes det er litt drøyt da når du ikke har muligheten til å få skilter på den mere men avgift må du betale..)

 

Takk for svar, ser ennå etter pålitelige kilder o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Snakket forøvrig med BT i dag på telefon og de sa at de ikke kunne svare konkret på hvorfor det var vanskelig å få de registrert i Norge. Dog om bilen var TÜV-godkjent og var registrert i England kunne man ta bilder og papirer med på BT for å høre om den ville bli godkjent.

 

Det var iallefall det jeg fikk vite. Tenkte å prøve meg på den for å se om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår