Gå til innhold

Finne fargekode til Ford Mondeo!

Ranger emnet


Momentum

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne rette fargekoden til min 2005 Mondeo

 

Står kun "Gull" i vognkortet, og etter å ha vært innpå Dupont Refinish å leitet meg litt fram har eg kommet fram til 2 farger, Harvest Gold og Medium harvest gold, men det er ikkje lett å finne ut ka som stemmer for eg finner ikkje noe lignende koder på karosseriplaten i bilen.

 

Koder på de mulige fargene:

 

Harvest Gold: T , T1, Lagerkode: M0434

 

Medium Harvest Gold: T, T2 Lagerkode: F5029

 

Det som står på brikken i bilen er:

 

 

FORD

3 e1*98/14*0156

7 *WF0WXXGBBW5U55727*

F

F DIV KG BEGRENS.....

ET

L 3

S BWY 1,36

 

Er fargekoden her eller må eg ringe inn til Ford?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i nedre kant av frontruta di, der står det ett karosserinr. ta det nr å ring til Ford så får du fargekoden, står det ikke i frontruten så sjekk brannveggen i motorommet

 

Karosseri nummeret er det som står i første posten, har det verken i ruten eller i motorrommet men i karmen til passasjerdøren på et klistremerke =S Men skal prøve det ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Ta en test av fargen på bilen din da vel. vis bilen er gammel vil du ikke få riktig kode, men vært et forsøk, da kan du samenligne de orginale kodene med din nye. Du vil da kunne se hvilken fargekode som er nærmest orginal viss du er i tvil.

 

 

Om bilen ikke er omlakkert med en annen kode, så vil fargekoden være den samme uansett hvor gammel bilen er.

Men en farge kan ha mange nyanser, og hvor mange nyanser den fargen har, varierer på hvilket lakkmerke du sjekker, noen merker har få nyanser, mend andre igjen kan ha mange nyanser på samme koden

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår