Gå til innhold

Problem med bremser

Ranger emnet


Nybegynner på bil

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Golf, stasjonsvogn fra 2002 på service og de fortalte meg da at bremsen på høyre bakhjul var dårlig. De sa at hjulet ikke hadde rullet i det hele tatt når de prøvde det. De plukket da især bremsen og smurt den opp, slik at jeg kunne kjøre bilen, men sa at jeg må bytte hele bremsen, ikke bare skivene, omgående, ellers skulel jeg kunne få mer problem.

 

Det jeg ikke skjønner er at før servicen så bytte jeg til vinterdekk og kjørte ca 20 mil sammenhengende. Når jeg stoppet så gikk jeg over hjulene igjen, og strammet skruene, men jeg opplevde ikke da at høyre bakhjul var noe varmt og kjente heller ikke noen lukt. Etter servicen så opplever jeg heller ikke noe problem. Hvis jeg frikobler bilen så ruller den uten problem.

 

Jeg skjønner altså ikke at de kan ha funnet at hjulet ikke ruller i det hele tatt. Mitt spørsmål er hva jeg skal gjøre, skal jeg ta den inn til en annen verksted for å få en ny uttalelse? Kan jeg sjekke dette selv på en eller annen måte? Og hva kan skje hvis jeg ikke gjør noe med dette?

 

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hadde du bilen på service? Merkeverksted?

Nå er det slik at en bil utmerket godt kan trille selv om bremsene henger litt på ett hjul, men det vil selvsagt gå temmelig varmt etter få minutters kjøring. Jeg ville heller spurt de som tok service hva som var galt. Det burde de kunne svare på siden de mener å ha fikset det, midlertidig. Spør om håndbrems henger, eller caliper, eller glidebolter, eller om bremseklossene satt fast i holderen, for så å ta det derfra.

 

Flytter tråden din fra Golf 2 til Golf 4 - forumet.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den på Mekonomen..

 

De sier at hele calipern må byttes, men da jeg kan svært lite om bil så sier det meg veldig lite og jeg vet ikke hva jeg skal spørre om.

 

Men det er det som er tingen, jeg har aldri opplevd at det har blitt varmt. Hverken før eller etter servicen. Jeg burde ha merket det når jeg skulle etter skru på vinterdekken synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caliperen er den gullfargede på bildet under. Er ikke identisk på din bil men du skjønner hvertfall hva det går i. Om denne henger så er det enten stempel som går tregt eller håndbrekkdelen som henger, begge deler vil gjøre bremseskivene varme så sjekk rett etter en kjøretur der du ikke har bremset noe særlig siste del av turen. Husk at bilen skal ikke stå mange minuttene før varmen har fordelt seg til felg mm og det ikke lenger vil kjennes varmt.

 

Brems22.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår