Gå til innhold

Motor starter ikke? Passat 3B 1.9TDI AFN

Ranger emnet


Larsennnnn

Anbefalte innlegg

Denne feilen er vell så og si min egen feil.

 

Jeg skiftet clutch på min Passat 3B 1.9TDI (110hk) AFN 1998

 

Bilen gikk bra helt til jeg hadde stoppet for så å starte igjen. Motorn vil hvertfall ikke starte.

Fant deretter ut at jeg var så heldig og få ledningen som sitter på girkassa (følern til svinghjulet) mellom motor og girkasse.

Fikk lurt denne ledningen ut og fant dermed brudd på den ene ledningen. Har koblet denne sammen igjen og prøver da på nytt.

Vil fortsatt ikke. Har også lagt merke til at glødelampa ikke lyser. Har sjekket de sikringer jeg finner (også de i motorrom) ingen som har gått.

Har prøvd å koble på en feilkodeleser fra Biltema. Men den får ikke kontakt med enhet..

 

Noen som har noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med vag-com om du får kontakt da..

 

Sjekk om du kan ha dratt løs noen ledninger under pansere når du har holdt på. sjekk at du har skikkelig kontakt på joringsledningen mellom motor og chassi.

 

Vis du ikke kommer deg inn med vag-com må det jo være brudd som gjør at styrings sentralen ikke får strøm. kommer du inn med den er det nok en feilkode der..

 

Når du sier at du hadde brudd på ledingen til svinhjulsføleren å koblet den sammen igjen høres det ut som at probleme ligger der da ledinger til slike følere er skjermet å liker ikke at man gjør noe med dem.

kommer det bare litt forstyrrelser på det singnalet blir det problemer da det er den som registrerer når motoren er på ø.d.p.

Så fordet om den skulle virke ville jeg ha byttet den uansett.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår