Gå til innhold

Muligens fått noe vann i dieseltanken - byr dette på problemer?

Ranger emnet


karl92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har klart å kjøre med både ytterlokket og det svarte indre lokket til min Passat 3C åpen i hele dag. Det har vært noe regnfult her i Bergen (tro det eller ei, hehe) så noe vann kan ha kommet inn når jeg har kjørt igjennom dammer, stått parkert eller lignende.

 

Så da er spørsmålet: Sett at noe vann faktisk har kommet inn, er dette skadelig for motor eller andre komponenter?

 

Takk for svar! :-)

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg rekner med at vann i dieseltanken ikkje akkurat er bra for ein moderne motor.

Men vil eventuelt vann legge seg nederst i tanken eller øverst?

Er det nederst, har du sikkert allerede fått det igjennom systemet. (har du ikkje merker noe, so er det antagligt ikkje vann i tanken)

 

Er et øverst, so er det vel ikkje lurt på køyre tanken omtrent tom. Og da kan det være greit å få tømt tanken heilt på eit verksted. (eller gjere det sjøl viss du har peiling)

 

Forøvrigt har eg ikkje akkurat masse kunnskaper om dette, so litt meir info får andre komme med

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det går fint viss du tar å fyller full tank, og heller en flaske kondensfjerner i tanken, den gjør slik at vann og diesel blander seg, og ikke ligger fraskilt slik som todleif snakker om(Jeg kjenner ikke til Alron, men det har vel samme effekt?). Vann ligger seg forresten nederst i tanken.. Samtidig kan du ta 1-2 dl totaktsolje i tanken, det skader ivertfall ikke! :)

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyere dieselmotorer skal man være ytterst forsiktig med å ha noe annet enn diesel på tanken. Et par dl med totaktsolje på fyll tank som duuden nevner kan dog gjøre godt. Kondensfjerner mm kan skade motoren så jeg ville latt det være.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår