Gå til innhold

Golf mkII mangler oljetrykk

Ranger emnet


Excisythe

Anbefalte innlegg

Hadde et uhell i sommer med min Jetta 2 mkII med Golf 90 mkII gx innsprøytningsmotor. motoren gikk i bakken mens jeg kjørte, her ble bunnpanne og røret under oljepumpa ødelagt, byttet over fra en vanlig 1.8 forgassermotor, bare de delene som var ødelagt, har ikke fått oljetrykk siden... noen tips?

- 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GX har samme oljepumpe som EZ, HM, GU, GZ, RF, RH, PN, PB, PF, RP, RV, RD mm. og er brukt på diverse Caddy, Scirocco, Corrado, Golf, Jetta, Passat, Polo og Vento mellom 1974 og 2002 ;)

 

Delenummeret er 027 115 105 E

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velox Motor

Den skal passe til alle VW/Audi 4-syl 8v motorer fra tidsepoken, noen motorer har forsjellige bunnpanner ettersom hvilken bil de sitter i, trodde likevel ikke røret her var forsjellig, isåfall er det bare å rense sila og røret godt og bruke det fra den gamle.

Du trenger ikke motorkode heller for å gå på møller, regnr holder...

 

Oljepumpe på møller er dyrt... (6-7k sist jeg sjekka...)

 

Mulig den delebilen din har omsveist bunnpanne for mindre risiko for å ødelegge den med ekstremsenk?

 

 

Forresten: når du bytta føste gangen, fylte du oljepumpa med olje før du monterte den? om ikke: skru den ned å fyll så mye olje du klarer i den, husker når jeg bytta oljepumpe så klarte ikke den tørre pumpa å dra opp olje gjennom røret, fylte olje i pumpa, så klarte den det helt fint... så prøv det før du kjøper noe...

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår