Gå til innhold

Audi Coupe starter ikke etter innbrudd.

Ranger emnet


shaunv

Anbefalte innlegg

Tilleggspørsmål: Hva er den tuten som stikker ut på bildet? Det putrer ut eksos av den. Bare å kappe den av og sveise igjen, eller har den faktisk hatt en funksjon? :-s Tenkte kanskje det skulle være en returslange der eller noe sånt. Men det har det aldri vært sålenge vi har hatt bilen såvidt jeg kan huske.

post-23315-13804855138629_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lagt ved et bilde av hva som møtte meg etter innbruddet. Noen tips om hva jeg bør gjøre? Må hele saken byttes? Får startet den med bruk av tang...

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/304700-bytte-tenningslas-etter-tyveri.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet lamba og målt DPR igjen. Stabiliserte seg nok engang på 9,7mA sånn ca. Vil det si at den gamle sonden fungerte, eller at den rett og slett ikke innvirker på DPR?

 

Den går i allefall ruskete fremdeles.

 

Ja, den gamle sonden fungerte nok. Dersom ALT ANNET ER SJEKKET OG ER I ORDEN, så kan du justere på CO-skruen til DPR-strøm ligger på 0 mA. Uansett er det mer feil på din siden den ikke går skikkelig på tomgang. Videoen fungerer ikke.

Justere strøm til DPR må kun gjøres ETTER at alt annet er OK ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggspørsmål: Hva er den tuten som stikker ut på bildet? Det putrer ut eksos av den. Bare å kappe den av og sveise igjen, eller har den faktisk hatt en funksjon? :-s Tenkte kanskje det skulle være en returslange der eller noe sånt. Men det har det aldri vært sålenge vi har hatt bilen såvidt jeg kan huske.

 

Den skal plugges, altså være tett. Ingenting innpå her.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lenken.

 

Okei, da får jeg sveise igjen da. Pluggen har tydeligvis sett sine bedre dager.

 

Bare for å dobbeltsjekke. Du mener altså at jeg skal justere på CO-skrua, altså den mellom gummimuffa og drivstoffordeleren for å få strømmen ned til 0mA, og ikke ved å justere på baksiden av DPR-kontakten som du har beskrevet for å justere offset?

 

Videon fungerer forresten for meg. Er en youtubesnutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dobbeltsjekke. Du mener altså at jeg skal justere på CO-skrua, altså den mellom gummimuffa og drivstoffordeleren for å få strømmen ned til 0mA, og ikke ved å justere på baksiden av DPR-kontakten som du har beskrevet for å justere offset?

 

Ja, men som sagt, dette kan man kun gjøre om alt annet er i orden, noe det ikke er på din. Siden motoren din går rufsete og ikke går på tomgang så er den alt annet enn i orden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strøm til DPR (noen som helst gang) noe annet enn 9.7 - 9.8 mA? Hva er den når du starter motoren og endrer den seg ca ett minutt etter oppstart eller når du gir litt gass?

Joda. Rett etter jeg startet motoren var den på sånn rundt 25-30mA for så å gå nedover til 9.7 ettersom den ble varmere og varmere. Den endrer seg når jeg gir pådrag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motor ikke går på tomgang så er det noe galt, når bryter under gasspjeld er aktivert skal ISV justere tomgangen til ca 850 omdr. Fungerer ISV og hva skjer med motorgangen om du tar av pluggen til denne? Har du sjekket 100% at det ikke er hull i slanger mm som står i forbindelse med innsuget?

 

VAC1AAR.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket alt på venstre side på bildet ganske nøye. Dvs demontert og sjekket. Satt på endel slangeklemmer, men ikke på den slangen som går under innsugsmanifolden. Men det har det forsåvidt aldri vært heller. Den ved 7 tallet kan jeg ikke si at jeg har demontert for sjekk.

 

Har ikke prøvd å ta ut plugg til ISV, altså den under a'en på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen oppe til høyre er veivhusventilasjon, går til undersiden av gummibelgen mellom gasspjeld og mengdefordeler. Den under innsuget (til ISV) har en tendens til å løsne med årene, slangeklemmer her gjør susen. Sjekk også air shroud-slangen helt bak på innsuget, går opp i vinkelen på den lange slangen til ISV.

 

Når plugg til ISV tas ut skal tomgangen normalt gå opp.

 

Air shroud

Airshroud.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av den airshrouden og vasket den i motorvasken for å se at det ikke var noe lekk i den og satt på ny klemmer. Den slangen under innsuget har som sagt ikke slangeklemmer, så det burde kanskje fikses. Skal sjekke slangen som går inn på veivhuset når jeg får tid, det er vel det eneste jeg ikke har vært borti i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår