Gå til innhold

Hvor kjøpe panserbeskytter og chip til Hiace.

Ranger emnet


06hiace

Anbefalte innlegg

hei folkens. tenkte jeg skulle høre med dere som har litt peiling på hiace. har akkurat kjøpt meg en 2007mod hiace 4x4, også skulle jeg hatt tak i no ekstrautstyr. vet at toyota skaffer mye. men for eksempel panserbeskytter til den nye typen er ikke så lett og oppdrive.

og er det noen som har erfaring med chipping av den motoren på 117hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panserbeskytter finnes ikke til denne nei.

 

Denne motoren blir skikkelig sprek med chip. Diesel-power sin fungerer veldig bra og Turbo power på Kongsberg har en veldig bra boks!

Når du kjøper boks til denne bilen, så prøv å få tak i den som du kobler direkte på dysene! Da unngår du nødmodus/feilmelding.

Og den fungerer mye bedre! Har en kamerat som hadde boksen til DTK koblet på railsensoren, og den gikk i nød hvis du kjørte hardt med boksen stillt på max.. Byttet til boksen til turbopower på kongsberg.. Det ble en helt annen bil!! Så det er et must på denne typen! Forbruk gikk ned endel dl pr mil også! :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd ekstrautsyret går ut, sånne småting som baklukespoileren gjør liksom hele bilen. får bare følge med på nettet og se om det kan dukke opp noe brukt. fikk heldigvis tak i komfortskillevegg og vindaviser til vinduene som også var på vei ut.

 

takk for tipset ken tommy, skal få skjekket ut det der. gjør jo heller ikke no at den går ned litt på forbruket heller :)

 

fikk også nye støtfangeren og grøftelysa i dag, klarte jo selvfølgelig å dy meg så bestilte formsydde setetrekk også :) blir artig å "råne" den opp litt fremover.

 

morsomt å se og lære hva dere andre her inne gjør og ha gjort også, godt og se at det er flere som har interessen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge han som chippet sin 09 Hiace 4x4 så gikk bilen ned mot 0.7 på langkjøring og ca 0.85 ved småkjøring..

Kjørte den nå i helga og den var utroooolig villig på 5 gir! De første 4 gira også egentlig :p

Noe helt annet enn min chippa 102 hk :p Ikke sammenlignbart i det hele tatt!

 

Hvorfor ny fanger? :)

Hva er prisen på tåkelysa?

Og hva er prisen på setetrekkene? Har du et bilde av disse? :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk med ny fanger på kjøpet pga den gamle var sprekt og ripete, men den er bare grunna så trenger litt maling, men har en kar som er på saken alt :)

tåkelyssettet med ledningsnett og alt kosta drøye 3000 med litt rabatt.

setetrekka kosta 3200 med samme rabatten. kan godt legge ut bilde når jeg har fått henta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har spurt om dette før, men prøver igjen..

Bilder tatt fra bildetråden her inne.

 

Noen som vet hvor man kan få tak i blinklys til Toyota granvia?

 

[ATTACH]35566[/ATTACH]

 

Og disse baklyktene?

[ATTACH]35567[/ATTACH]

 

Toyota her i Bergen har jeg prøvd..

Så hvis noen vet om noen steder på nettet, eller andre toyotaforhandlere som kan hoste opp noe av dette så si

Gjerne i fra.

 

Baklyktene regner jeg med er uoriginale?

post-70857-13804854726336_thumb.jpg

post-70857-13804854726446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår