Gå til innhold

dårlig håndbrekk på audi 100

Ranger emnet


kjellcorp

Anbefalte innlegg

som topic sier, så har jeg latterlig dårlig håndbrekk.etter det jeg har hørt så har vært i bruk på ca 2 år.

har nylig byttet begge vaierene da de hang veldig. calipterene går fint frem og tilbake når jeg bruker håndbrekket nå, men problemet er at jeg kan snurre rundt skiva uten problemer(høyre side sitter såppass hardt at jeg ikke kan snurre den rundt, men kan dytte bilen når den står på hjula). skal også nevnes at den bremser litt dårlig på venstre side bak.

kan det være at mekanismen til håndbrekket inne i calipteren begynner å bli dårlig ?

Endret av kjellcorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mekanismen..fra wire-festet og innover til calipteren. Det går vel å rengjøre disse, men jeg valgte å kjøpe nye. Har du vanlige skiver bak, eller ventilerte?

Det hjelper også å ha nye klosser med tjukt gods, og gode skiver ;) Småtips er å bruke håndbrekket jevnt, ikke prøv å "spar" den ved streng kulde osv.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ALDRI caliper på Biltema, de fungerer 1-2 år så kan de kastes. De originale caliperene er mye bedre enn andre man får kjøpt, kan derfor være lurt å overhale din(e) gamle. Hvordan ser du her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html

Tror også overhaling kan løse håndbrekkproblemet ditt :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mekanismen..fra wire-festet og innover til calipteren. Det går vel å rengjøre disse, men jeg valgte å kjøpe nye. Har du vanlige skiver bak, eller ventilerte?

Det hjelper også å ha nye klosser med tjukt gods, og gode skiver ;) Småtips er å bruke håndbrekket jevnt, ikke prøv å "spar" den ved streng kulde osv.

 

den mekanismen jeg tenkte på også. klossene så ikke så ille ut faktisk, ser nesten nye ut. men, håndbrekket blir brukt jevnt siden jeg fikset wirene. ;)

Det er vanlig skiver.

 

Kjøp ALDRI caliper på Biltema, de fungerer 1-2 år så kan de kastes. De originale caliperene er mye bedre enn andre man får kjøpt, kan derfor være lurt å overhale din(e) gamle. Hvordan ser du her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html

Tror også overhaling kan løse håndbrekkproblemet ditt :)

 

 

hmm, trodde de kanskje skulle holde litt mer enn det. Men tenkte på å overhale dem, og tok jeg liten titt i tråden du har laget. men ettersom jeg ikke har noen nye deler til calipteren så gjorde jeg ikke noe mer enn å tørke rent og blåse rent inne i der stemplet sitter.

men har troa på at det kan løse problemet selv. men skal innrømme at jeg er redd for å ødelegge noe.

 

tenkte på om kanskje det er nok med å overhale selve mekanismen til håndbrekket. og er det noen måte på at jeg kan se om det faktisk er dårlig.?

Endret av kjellcorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom akselen med gjenger på går tregt så vil ikke håndbrekket fungere som det skal, du må derfor ut med denne. Og for å få ut denne må du ut med stempelet, ta av segerringen og så kan denne trekkes rett ut.

 

Vet ikke hvilken bil du har med noe ala dette passer gjerne din --> Rep-Satz Dichtsatz Bremssattel Hinten 36mm Audi 100 | eBay

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår