Gå til innhold

Surklelyd når jeg gir gass, og turtallet hopper når bilen går på tomgang

Ranger emnet


Vendar86

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en VW Bora 1.6 16V 02 Mod. Det som er galt er at når jeg gasser kommer det en surklelyd, og når motoren er varm og bilen går på tomgang hopper turtallet, har også en oransje varselampe; et motortegn. (ABGAS-lampe). Noen som har hatt samme problemet, og som kan svare på hva som gjør det?

Jeg var på verksted med bilen her for noe siden, og der prøvde de å rense EGR-ventilen. Men etter de hadde renset EGR-ventilen hadde jeg samme problemet med bilen.

Fint om noen kunne svare på dette:)

Endret av Vendar86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Lyser motorlampa? Veldig mange svakheter med de motorene, første du må gjøre er å lese av feilminnet.

 

Jeg har dette problemet med Vectraen min også faktisk :p Har ikke tenkt så mye over det før nå.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppførte seg sånn att plutselig på lavt turtall ville den ikke reagere på gass før eg pumpet gasspedalen,den var også ujevn på turtall.

Hos meg skyltes dette gassjeldet som svært skittent og eine lambdasonden var øydelagt,det var også veldig dårlig akselerasjon på bilen og måtte ofte gire ned.

Det første du må gjøre er og ta diagnose og finne ut av motorlyset som TL3518 sier.

Hvilken motorkode har du?

Edit:Ser nå att tråden er over ett halvt år gammel he he

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår