Gå til innhold

Hjelp ang kondemnering/skyldsspørsmål

Ranger emnet


HaakonS

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og kjørte idag, på det jævligste sørpeføre ever.

Idet jeg kommer til en stor S-sving, kommer det en bil imot i mitt kjørefelt, han kommer seg ikke på sin side, så jeg blir nødt til å gjøre en unnamanøver og havner i grøfta. Bilen ble sendt på verksted, og mekaniker konkluderte ved første øyekast at det ble mest sannsynlig kondemnering. Bilen er en Toyota Rav4, 00-mod, og kostet 60k.

Forsikringen min dekker ikke dette, og den andre føreren stakk. Va faen skal jeg gjøre, får jeg i hele tatt tilbake noe penger?

Får jeg all skyld i dette tilfellet?

 

Hilsen en jævli trist fyr.

Endret av HaakonS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld til politiet.

Prøv å få tak i eventuelle vitner. (lokalavisen)

Bilen køyrer kanskje same ruta fleire ganger i veka? Er jo vanligt å jobbe mandag til fredag. So sjekk dette.

 

Delkasko dekker ikkje dette.

Kasko dekker dette, (men er ikkje billigt! Må ut med eigenandel og det blir bonustap)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra din forklaring, er det ikke du som har skyld i saken. Følgelig skal motpartens forsikringsselskap dekke din skade. Hvordan det blir når motparten er ukjent, vet jeg ikke. Men vedkommende i den andre bilen har brutt Vegtrafikkloven ved å ikke stoppe, så lever en anmeldelse.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motpart blir funnet, så har du ikke hatt kontakt (fysisk ved ulykken) og trolig vil ikke motpart innrømme heller, og da er man like langt!

Sorry, du har nok vært nokså uheldig her gitt...

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår