Gå til innhold

Trenger et lynkurs om hvordan ting funker av motor deler, elektrisk osv..

Ranger emnet


2OOsx

Anbefalte innlegg

Går rett over fra moped tida nå, så må venne meg til mye nytt når det gjelder bil.

 

Er interessert i alt du/dere kan informere meg om, begynn fra hvilken kant du vil!

Jeg kan så og si INGENTING :)

- Er på jakt etter forskjellige navn på deler, hvor de ligger (vis gjerne med bilder),

hvilken oppgave de har og hva som skjer dersom dette ryker/slutter å virke.

 

Vet litt da fra før av, men hvis noen kunne ha kommet med noe innspill?

 

Gjerne hva som kan være galt hvis;

Bilen fusker/lugger ved gasspådrag,

Starter ikke (hva kan være lurt å sjekke),

Symptomer ved gåen coil?,

Forskjellig farger på røyk på eksos (eventuelt hvit ved gåen toppakning),

Hvor ligger tenningsmodulen, hva gjør den?,

Sviver ujevnt på tomgang,

Ulyder osv...

 

Kom med ALT! :) Hadde satt veldig stor pris på all tips, hjelp og info dere kan komme med!

Kan ikke skru, men er veldig interessert i å begynne på en kant.

 

Bare å flytte tråden hvis den er plassert på feil sted, Moderator

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med person over. Er veldig bra du spør, men akkurat dette ble så stort spørsmål at man kan skrive større avhandlinger om det. Du lærer forresten ufattelig mye av å åpne panseret på egen bil, og så lete rundt etter hva forskjellige deler heter. Til slutt sitter du igjen med et ganske helhetlig bilde av motoren, og da blir alt lettere å forstå :)

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med person over. Er veldig bra du spør, men akkurat dette ble så stort spørsmål at man kan skrive større avhandlinger om det. Du lærer forresten ufattelig mye av å åpne panseret på egen bil, og så lete rundt etter hva forskjellige deler heter. Til slutt sitter du igjen med et ganske helhetlig bilde av motoren, og da blir alt lettere å forstå :)

 

Takk for svar alle sammen, er nok enig må jeg si jeg også.

Eneste problemet er at jeg ikke har en egen bil å "eksperimentere" på..

 

Men finner nok ut av noe :)

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lært 70% av det jeg kan om bilteknikk på Youtube

 

Foreksempel han her har veldig mange bra informative videoer;)

 

EricTheCarGuy - YouTube

 

Takk! Har subscriba til noen bilfolk der ute som har geniale videoer om generelle ting som bytting av clutch, pakninger osv..

 

Takk igjen for svar alle samma :)

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg virkelig å kjøpe deg en billig bil du kan rett og slett bare skru/fikse på, elle herje om du vil det, du lærer ikke bedre enn å begynne å studere og skru selv! og så kan du heller legge inn spørsmål etterhvert som du lurer på noe! :) Trenger ikke være noe dyr bil du kjøper, en billig til vrakpant pris, så taper du nesten inegnting :)

 

Edit: Har du kompiser med samme interesse, så få de med deg! :)

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har subscriba til noen bilfolk der ute som har geniale videoer om generelle ting som bytting av clutch, pakninger osv..

 

Takk igjen for svar alle samma :)

 

 

Han der hadde bedre mekkevideoer før. Nå går det mest bare i prating og blablabla. Sjekk ut Scottykilmer i tillegg. Og innimellom legger davidsfarmlives ut noen informative videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg virkelig å kjøpe deg en billig bil du kan rett og slett bare skru/fikse på, elle herje om du vil det, du lærer ikke bedre enn å begynne å studere og skru selv! og så kan du heller legge inn spørsmål etterhvert som du lurer på noe! :) Trenger ikke være noe dyr bil du kjøper, en billig til vrakpant pris, så taper du nesten inegnting :)

 

Edit: Har du kompiser med samme interesse, så få de med deg! :)

 

Jo sant det, genialt i grunn. Nå for tida går alle pengene jeg tjener til sparing mot 200sx da..

Men skal ha en vinterbil, eller, har allerede ordna meg en vinterbil. Så kan sjekke rundt om den litt og komme med videre

med noen nye spesifike spørsmål ^^

 

Takk!

 

Han der hadde bedre mekkevideoer før. Nå går det mest bare i prating og blablabla. Sjekk ut Scottykilmer i tillegg. Og innimellom legger davidsfarmlives ut noen informative videoer.

 

Scottykilmer er rå :) Flink fyr med detaljerte fakta.

Takk for den andre brukeren! Skal definitivt sjekke han ut!

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår